دکتر یاری گفت: مسلما مشخص است که حضرت امام نه از روی شناخت سطحی در مورد امریکا سخن می گفتند بلکه مبتنی بر واقعیاتی بود و در برجام کلاهی که بر سر ایران گذاشتند ناشی از عدم شناخت امریکا بود.
کد خبر: ۸۶۸۷۷۵۳
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، دکتر محمدجواد یاری در گفت وگو با بسیج با اشاره به اینکه استکبار ستیزی ناشی از نگاه قرآنی است که حضرت امام(ره) داشتند اظهار داشت: در قرآن کریم قریب به 1500 آیه مبنی بر ضرورت دشمن شناسی وجود دارد که در این میان حضرت امام(ره) به عنوان کسی که مرجع تقلید تمام عیار در قرن اخیر محسوب می شدند طبیعی بود که احاطه شدن بر مبانی ایات قرانی باشد.

وی افزود: بنابراین طبیعی بود که حضرت امام(ره) از نگاه فقهی به دشمن شناسی و شاخصه های آن نسبت به دیگران در درجه بالاتری باشند و از نظر تجربی نیز بر ایشان اثبات شده بود چراکه سالهای آغاز مبارزه با رژیم پهلوی و تجربیاتی که در مشروطه، نهضت نفت و رژیم پهلوی داشتند با دشمن امریکا دست و پنجه نرم کردند و امریکا را ایشان نسبت به هرکسی بهتر شناختند.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه مواضع امام(ره) مبتنی بر روحیات تجربی و عینی بود گفت: از طرفی نیز مبتنی بر آیات قرآنی بود که لذا ایشان می فرمایند باید بدانیم جهان خواران تا کجا ما را تحمل می کنند.

وی تصریح کرد: امام خمینی(ره) مبانی قرآنی را در بستری قرار می دادند که از دل آن سیاست های خارجی را استخراج می کنند و ایشان می فرمایند امریکا یک دولت مستکبر با ویژگی هایی همچون استکبار، شیطان بزرگ، تروریست و ام الفساد غرب است و بر این چهار عنوان می توان مهر تائید زد بنابراین بر اساس دشمن شناسی که ایشان داشتند مقام معظم رهبری می فرمایند امریکا مصداق اثم کفر است.

یاری گفت: مسلما مشخص است که حضرت امام نه از روی شناخت سطحی در مورد امریکا سخن می گفتند بلکه مبتنی بر واقعیاتی بود و سیاستمداران خارچی ما دقیقا در برجام کلاهی که بر سر ایران گذاشتند ناشی از عدم شناخت امریکا بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها