مدیر کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری،با اشاره به سفارش صبر در آیه ۶۰ سوره روم، نترسیدن و ثبات قدم و برای رضای خدا کار کردن را از ویژگی های فعالان فرهنگ دینی برشمرد.
کد خبر: ۸۶۸۷۷۱۴
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری،  حجت‌الاسلام سید جعفر مرتضوی در نشست آموزشی کانوهای فرهنگی و تبلیغی استان به بیان حکمتی از حکت های نهج البلاغه پرداخت که امیرالمومنین علی(علیه السلام) می فرماید: «لاشرف اعلی من الاسلام، و لا عز اعز من التقوی و لا معقل احسن من الورع»هیچ شرافتی برتر از اسلام و هیچ عزتی گرامی تر ا زتقوا، و هیچ سنگری نیکوتر از پارسایی نیست.

 

وی افزود: بسیارى از افراد، شرف را در مقام هاى مادى متزلزل و اموال و ثروت هاى ناپایدار و قدرت قوم و قبیله که دائماً در معرض فناست مى دانند، در حالى که شرافت واقعى این است که انسان یک مسلمان راستین باشد.

مرتضوی به بیان حکتی دیگر از امیرالمومنین علی(ععلیه السلام) پرداخت که می فرماید:«یَاْتی عَلَی النّاسِ زَمانٌ لا یَبْقی فیهِ مِنَ الْقُرْآنِ إِلاّ رَسْمُهُ وَ مِنَ الاِْسْلامِ إِلاَّ اسْمُهُ؛ مردم را روزگاری رسد که در آن از قرآن جز نشان نماند و از اسلام جز نام آن.

وی افزود: امام علی (علیه السلام) در این گفتار پرمعناى خویش از زمانى خبر مى دهد که اسلام و قرآن به فراموشى سپرده مى شود و اهل آن زمان غرق گناه مى شوند.

مرتضوی با اشاره به فرمایش امیرالمومنین که مى فرماید: «مساجد آن ها در آن زمان از جهت بنا آباد و محکم ولى از جهت هدایت خراب و ویران است» گفت: اشاره به این است که آن ها تنها به ظواهر اسلام و مساجد قناعت مى کنند و به مسائل مربوط به فرهنگ اسلامى که باید در آن جا پیاده شود و مسجد کانون آن باشد توجهى ندارند.

وی با اشاره به پیش بینی امام علی(علیه السلام) درباره اهل مساجد آخرالزمان گفت: هر فتنه ای در دنیا هست از عربستان برمی خیزد  و تمام جنایات و خیانت ها از کسانی است که امروز در درون کعبه مسکن گزیده اند.

مرتضوی با بیان اینکه این نقص متوجه ماست که مردم به جای رسیدن به آب به سراب رسیده اند گفت: باید با گفتار، رفتار و کردار مردم را به هدایت رهنمون کنیم.

وی با اشاره به سفارش صبر در آیه ۶۰ سوره روم، نترسیدن و ثبات قدم و برای رضای خدا کار کردن را از ویژگی های فعالان فرهنگ دینی برشمرد.

 مدیر کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری لزوم اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر را یادآور شد و گفت: همه درمعرض خطر هستیم و باید احساس خطر کنیم.

گفتنی است نخستین نشست هم اندیشی و آموزشی کانون های فرهنگی تبلیغی استان چهارشنبه ۱۲ خرداد ۹۵ در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد.

ارسال نظرات