دادستان شهرستان خاتم:

کاهش جرائم مربوط به آبهای زیرزمینی در خاتم

دادستان خاتم با اشاره به آگاهی مردم از مواردی که در قانون توزیع عادلانه آب به عنوان تخلف عنوان شده از کاهش وقوع این تخلفات و جرائم در شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۸۷۶۷۱
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵

ابوالفضل توکلی دادستان شهرستان خاتم در گفتگو با خبرنگار بسیجگفت: با توجه به اینکه شغل اصلی مردم کشاورزی است آبهای زیرزمینی در این منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است و با تمهیداتی که در سال گذشته در نظر گرفته شده تخلفات در این زمینه کاهش چشمگیری داشته است.

وی اضافه کرد: تخلفات در زمینه آبهای زیرزمینی متنوع است اما بسیاری از کشاورزان از این موارد آگاهی ندارند و با توجه به آگاه نبودن از آنها اقدام به انجام اموری مینمایند که تخلف است ولی خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته آگاهی کشاورزان نیز افزایش یافته است.

وی اضافه برداشت را یکی از این موارد دانست واظهار کرد: استفاده از آب در غیر موارد مندرج در پروانه بهره برداری نیز تخلف محسوب می شود مانند اینکه در واحدهای صنعتی یا دامداری که مجوز بهره برداری آب برای مصارف صنعتی و دامداری صادر شده است افراد اقدام به استفاده از آب برای کشاورزی نمایند.

وی انتقال آب از یک منبع آبی مانند چاه به منبع آبی دیگر را تخلف دانست و اضافه کرد: این امر در سالهای گذشته بدون اطلاع کشاورزان انجام شده و هیچگونه مجوزی نیز در این زمینه صادر نشده است که این موارد جرم محسوب شده و با آنها برخورد قانونی می شود.

توکلی ساخت و ساز در مسیر رودخانه ها و مسیل ها را هم جرم برشمرد و افزود: البته این موارد در شهرستان خاتم اندک است.

وی گفت: قانون توزیع عادلانه آب هرگونه جابجایی چاه و زمین و کف شکنی چاه و حفر گالری را بدون اخذ مجوز های قانونی جایز ندانسته و به عنوان یک تخلف و بزه به حساب آورده است.

دادستان خاتم ضمن تشکر از تلاش های کلیه اعضای شورای حفاظت منابع آب شهرستان خاتم اظهارداشت: با اقداماتی که توسط فرماندار به عنوان رئیس شورای حفاظت از منابع آب شهرستان و همچنین اداره آب منطقه ای ، نیروی انتظامی و منابع طبیعی و جهاد کشاورزی و اداره برق انجام شد سال گذشته با این تخلفات برخورد و از تخلفات مشابه جلوگیری شد.

لازم به ذکر است در سال جاری "ابوالفضل توکلی" دادستان خاتم، در زمینه حفاظت از منابع آبهای زیرزمینی شهرستان و قاطعیت در دستورات قضایی، شکایات و درخواستهای مرتبط با این موضوع، در استان برتر شناخته شده و با اهدای لوح تقدیر از طرف مشاور وزیر نیرو از وی تجلیل شده است.

ارسال نظرات