استاندار گیلان:

استقرار انقلاب اسلامی مرهون تلاش های امام (ره) است

استاندار گیلان گفت: استقرار انقلاب اسلامی ایران مرهون تلاش های حضرت امام (ره) و مردم انقلابی کشورمان است.
کد خبر: ۸۶۸۷۶۵۷
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، دکتر نجفی در نخستین نشست کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی گیلان که در سالن اجتماعات استانداری گیلان برگزار شد ضمن تسلیت ایام ارتحال امام خمینی (ره) اظهار کرد: استقرار انقلاب اسلامی ایران مرهون تلاش های حضرت امام (ره) و مردم انقلابی کشورمان است.

وی کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی را یکی از بخش‌های مهم شورای عالی سلامت در استان دانست و گفت: فراهم کردن بستر مناسب برای اجرای بهتر برنامه‌ها، کمک به سیاست‌های سلامت محوری گیلان با جذب مشارکت‌های مردمی و بخش‌های دولتی، خصوصی و سازمان‌های مردم نهاد از اهداف کارگروه مذکور است.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه برای داشتن جامعه پویا و سالم باید از زیرساخت های لازم برخوردار باشیم تصریح کرد: در این راستا نظام نامه استانی مدیریت سلامت همه جانبه با پشتیبانی استانداری گیلان به منظور برخورداری عادلانه مردم از زندگی سالم و باکیفیت اجرایی می‌شود.

نجفی ادامه داد: این آئین نامه با هدف بهبود عادلانه شاخص‌های سلامت در ابعاد جسمی، روانی، اجتماعی، معنوی و کاهش عوامل خطر بیماری و افزایش عوامل حفاظتی وپیشگیری های بهداشتی و درمانی توسط کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان تدوین شده است.

وی به فرار بیماران از بیمارستان‌های تهران به دلیل ناتوانی در پرداخت هزینه‌های درمانی در سال‌های گذشته اشاره کرد و افزود: دولت با هدایت 10 درصد از یارانه‌ها به بخش سلامت گام‌های موثری در این زمینه برداشته است.

استاندار گیلان با بیان اینکه در استفاده از کودشیمیایی و سموم دفع آفات نیز اسراف می کنیم، خاطرنشان کرد: همه این ها می تواند سلامت انسان ها را به خطر بیندازد.

نجفی با بیان اینکه پخت ماهی کوره‌ای، تنوری و داخل فر در گذشته در استان مرسوم بوده است، تصریح کرد: ارتقای استاندارد تولید مواد غذایی از موارد مهم در سلامت مردم است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه نخستین سیستم ترومای کشور در گیلان راه اندازی شده است گفت: تصویب شورای راهبردی تروما گام‌های اساسی برای رسیدن به ترومای ملی کشور را فراهم می‌کند.

استاندار گیلان یکی از آسیب‌های استان در بخش تروما و تصادفات را عدم رعایت نکات ایمنی از جمله روشنایی معابر و کلاه ایمنی دانست و افزود: درخصوص موتورسواران در جامعه آسیب‌های زیادی وجود دارد که نیازمند آسیب شناسی با جدیت کامل است.

نجفی در پایان گفت: برای نهادینه کردن سلامت جامعه به همراهی و همگامی مردم در عرصه های تولید و مصرف نیازمند هستیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار