خبرگزاری بسیج: رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری در نخستین همایش تخصصی آموزشی مشاوره ژنتیک، نسل سالم، اظهار داشت: خسارات عوامل وراثتی و محیطی معلولیت بر پیکره اقتصاد کشور جبران ناپذیراست و سرمایه های عظیم انسانی و مالی را بر کشور تحمیل می کند.
کد خبر: ۸۶۸۷۶۴۵
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ دکتر سید محمد رحیم فاضلی نژاد با اشاره به اینکه معلولیت متاثر از عوامل وراثتی و به صورت مادرزادی یا متاثر از عوامل محیطی شامل حوادث، تصادفات، بیماری ها و سوء تغذیه اتفاق می افتد، افزود: جمعیت قابل توجهی به علت عوامل وراثتی و مادر زادی دچار معلولیت می شوند که می توان درصد زیادی از بروز معلولیت ها را از طریق انجام آزمایش ژنتیک و نیز ارائه خدمات مشاوره ای ژنتیک به صورت تخصصی به موقع پیشگیری و درمان کرد.

وی تصریح کرد: گسترش معلولیت ها خسارات جبران ناپذیری بر اقتصاد و فرهنگ جامعه وارد می کند و بخش هایی از منابع انسانی کار آمد و اقتصاد کشور را درگیر خدمات مراقبتی و درمان می کند.

وی، برنامه های فرهنگی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ارائه آموزش از طریق سطح یک را از برنامه های سازمان بهزیستی اعلام و خاطر نشان کرد: اقدامات آگاه سازانه در قالب پیشگیری سطح یک، تا حدود زیادی می تواند در خنثی سازی، کاهش و کنترل نرخ معلولیت ها متاثر از عوامل ژنتیکی و وراثتی و محیطی باشد.

فاضلی نژاد برگزاری این جلسات را در جهت مسئولیت اجتماعی و تکمیل وظیفه قانونی و اخلاقی دست اندرکاران سلامت جامعه، ضروری دانست و افزود: مشارکت و هدایت اجتماعی مشاغل و صنوف مختلف و پذیرش مسئولیت اجتماعی خود نسبت به جامعه و صرف بخشی از زمان مدیریت خودمان تاثیرات مثبت و خوبی در کاهش این معضل خواهد داشت، که در این راستا به حدود 1000 نفر از جامعه پزشکان در سطح جنوب شهرری اطلاع رسانی شد تا در این همایش حضور پیدا کنند.  

 

ارسال نظرات