معاون سپاه کربلا مازندران سالگرد ارتحال امام (ره) را فرصت مناسب برای بازخوانی اندیشه و تفکر امام راحل دانست و تاکید کرد: سالگرد امام معرفی اسلام ناب و نفی اسلام امریکایی، اعتماد به وعده الهی و عدم سازش با قلدران و مستکبران است.
کد خبر: ۸۶۸۷۵۸۷
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا پیش از ظهر امروز در نشست خبری ستاد ارتحال امام(ره) بزرگداشت سالگرد امام (ره) را دارای جوانب اعتقادی، ایمانی، انقلابی، عاطفی و ملی دانست و گفت: سالگرد ارتحال امام (ره) فقط سالگرد شخص نیست بلکه ارج نهادن به سالگرد مردی است که تحول، تفکر و اقدام انقلابی را هدیه ملت های آزادیخواه کرد.

سرهنگ پاسدار بخشی سالگرد ارتحال امام راحل را پاسداشت اندیشه الهی دینی ای برشمرد که برای همه بشریت دارای اهمیت است و آنرا بر یکایک افراد جهان اسلام در معرفی ابعاد شخصیتی بنیانگذار انقلاب اسلامی واجب دانست.

دبیر اجرایی بیست و هفتمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) مازندران از سه رویکرد برنامه ستاد ارتحال در سال جاری خبر داد و افزود: ترویج و ارتقاء روحیه استکبار ستیزی، ترویج روحیه استقلال طلبی سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و تاکید بر وحدت ملی، همدلی و همزبانی اندیشه امام در مراسم ارتحال رهبر کبیر و فقید انقلاب اسلامی است که در زمره رویکرد مورد نظر قرار دارد.

معاون سپاه کربلا مراسم 14خرداد در مرقد امام(ره) و همجنین در حسینیه ها، تکایا و مراکز دینی نقاط شهری و روستایی مازندران را همنوایی ملت در تجدید میثاق با آرمان امام و بیعت با ولی امر زمان حضرت آیه الله امام خامنه ای حفظه الله یادکرد و بیان داشت: حال و هوای امسال مراسم نیمه خرداد در مازندران با شمیم شهدای مدافع حرم ما که در هجوم وحشیانه تکفیریها در موقعیت آتش بس خانطومان اتفاق افتاد معطر گردید.

وی مظلومیت شهدای مازندرانی واقعه شام را نماد اخلاص و وفا داری به ارزشها دانست و اظهار کرد: رزمندگان مظلوم مازندران همانند دفاع مقدس تا آخرین توان و خون خود پای تعهد، غیرت و ایمان ایستاده و مقاومت داشتند و در یاری رساندن به مظلوم و دفاع از حریم آل الله در مقابل دشمن جان خود را نثار کردند و با تمام وجود الفبای خدمت را صرف کردند.

سرهنگ بخشی سالگرد ارتحال امام (ره) را فرصت مناسب برای بازخوانی  اندیشه و تفکر امام راحل  دانست و تاکید کرد: سالگرد امام معرفی اسلام ناب و نفی اسلام امریکایی، اعتماد به وعده الهی و عدم سازش با قلدران و مستکبران است.

این مقام مسئول  ستاد ارتحال امام مازندران افزود: براساس مقدورات و امکانات خودمان بین 20 تا 23 هزار نفر از مشتاقان  زیارت مرقد امام (ره) را از میان خیل عظیم استقبال کنندگان به مراسم ارتحال اعزام می کنیم که 13هزار زائر برادر و 9 هزار زائر خواهر در این سفر معنوی  با کاروان مکتب خمینی(ره) همراه می شوند.

بخشی با اشاره به حضور اقشار مختلف اغلب زائران را جوانان نسل چهارم دانست و گفت: دانشجویان، ورزشکاران، کارمندان، طلاب، پزشکان و مداحان این کاروان را شکل می دهند.

معاون سپاه کربلا  و دبیر ستاد ارتحال خاطر نشان ساخت: از میان اقشار یاد شده جامعه بسیج ورزشکاران اقدامات جالبی همچون اعزام تیم های دوچرخه سواری و موتور سواری از شهرهای بابل، قائم شهر، نکا، بابلسر،  تنکابن، عباس آباد و ساری و حرکت کاروان های پیاده از شهرهای آمل، بابل و قائم شهر به ترتیب به تعداد 80، 200 و 30 زائر مشتاق را به همراه اعزام ولیچر سوار جویباری انجام داد تا در مراسم جمعه مشارکت داشته باشند.

دبیر ستاد ارتحال امام(ره) مازندران افزود: بیش از هزار خودروی سبک، نیمه سبک و سنگین  استاندارد با رعایت موارد قانونی بیمه ای کار سفر زائرین مرقد روح الله را  انجام می دهند و تلاش کمیته های ترابری و ترافیکی استان با همکاری نزدیک سردار جعفری نسب در نیروی انتظامی این امر را سهولت بخشیدند.

 


.

ارسال نظرات
پر بیننده ها