برای جلوگیری از برخی سو استفاده ها از قانون بیمه بیکاری فعلی، بازنگری در این قانون ضروری به نظر می رسد.
کد خبر: ۸۶۸۷۵۶۳
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان گفت: برای جلوگیری از برخی سو استفاده ها از قانون بیمه بیکاری فعلی، بازنگری در این قانون ضروری به نظر می رسد.

مسعود علیاری با بیان اینکه سال گذشته سه هزار و 674 نفر در این استان مقرری بیمه بیکاری دریافت کردند، افزود: طی این مدت ماهیانه 30 میلیارد ریال در قالب بیمه بیکاری به متقاضیان پرداخت شد.

علیاری با بیان اینکه نسبت مقرری بگیران بیمه بیکاری در زنجان به بیمه شدگان اجباری در این استان 3.8 درصد است، اظهار کرد: این در حالی است که نسبت میانگین کشوری مقرری بگیران بیمه بیکاری به بیمه شدگان اجباری 1.9 درصد است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان به صوری و ساختگی بودن برخی موارد در بین متقاضیان بیمه بیکاری اشاره کرد و تصریح کرد: بیشترین سو استفاده ها از بیمه بیکاری در اصناف مشاهده می شود به طوری که کارفرمایی پس از واریز شش ماه بیمه به فردی که به طور عمده از نزدیکان وی نیز است، زمینه بهره گیری یک ساله از مقرری بیمه بیکاری را فراهم می کند.

علیاری بابیان اینکه بیش از 175 هزار بیمه شده اصلی تحت پوشش تامین اجتماعی در استان زنجان وجود دارد، اظهار کرد: 102 هزار نفر از جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی جزو بیمه شدگان اجباری و مابقی جزو بیمه شدگان توافقی، کمک دولت دار و حمایتی هستند.

ارسال نظرات