خبرهای داغ:
اقتصاد مقاومتي از نظر امام خميني ره:

هيچ انقلابي با تكيه بر شعارهاي بي عمل ماندگار نمي شود

اقتصاد مقاومتي از ديدگاه امام خميني (ره) قابل تامل است كه چرا عليرغم تمام توصيه ها در زمينه خودكفايي در امور مهم و فرياد هاي رهبر انقلاب برخي به دنبال شفاي اقتصاد كشوراز طرف شيطان هستند.
کد خبر: ۸۶۸۷۴۴۸
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳

 به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، امام خميني (ره)در بدو انقلاب فرياد خودكفايي سر دادند كه امروز همان خود كفايي در امور مهم اقتصادي،سياسي و نظامي براي جلوگيري آسيب احتمالي ازتكان هاي  بيروني مانند بازار هاي جهاني و تحريم و جنگ مي باشد.

 اما هنوز اقتصاد مقاومتي( خودكفا و درون زا با نگاه صادرات محور) غريبه اي در بين مسئولين است كه او را نمي شناسند.آيا ما تا به امروز به  توصيه هاي  امام راحل و رهبر انقلاب  گوش داده ايم؟ امام مستضعفان و محرومين در  مصاحبه با روزنامه انگليسي فايننشال تايمز لندن در 18 دي 57 در پاريس كه خبرنگار از وي پرسيد چه تغيير فاحشي در تجارت خارجي داري؟ با تمام قدرت جلوي چيزهايي كه به ضرر كشورمان است مي گيريم ما هرگز به كشورها اجازه نمي دهيم تا ايران را بازار مصرف خود گردانند و ما وابستگي تجاري را از بين خواهيم برد.(طليعه انقلاب صفحه 280)

ورود صف هاي طولاني كانتينر هاي قاچاق به كشور نشان دهنده انحراف از خط امام و رهبري در حوزه اقتصاد مقاومتي است

چه چيزهايي به ضرر كشورمان است؟ چقدر به اين توصيه ها عمل شده است؟ ورود كانتير هاي مجهز  كه واردات كشاورزي را در صف هاي طولاني  به صورت قاچاق وارد مي كنند و انهدام كشاورزي و تخليه روستاها  و معضلات فراوان ديگر را به دنبال دارد به معناي اين است كه مسئولين  مرتبط در اين حوزه ذره اي به فرامين امام راحل و رهبري توجه نكردند، بلكه با مغالطه همه با اين پديده شوم مخالفند و فقط توصيه مي كنند ،اما در زمينه اقدام موثر هنوز چيزي را مردم لمس نكردند. 20ميليارد دلار قاچاق  كه گاها تا 40 ميليارد دلار بر آورد مي شود. و ان كس كه بداند و عمل نكند خائن به ملت و كشور و اسلام است.

اين حجم عظيم بازار طبق فرمايش امام راحل  بايد جلوي هرچيزي كه به ضرر ملت است با قدرت گرفت، امروز پاشنه آشيل انقلاب از درون است، هيچ تحريم و جنگي نمي تواند ما را ساقط كند مگر با بي عدالتي اقتصاد  تفكر و ذهنيت اعتماد زا را به انقلاب از بين ببرند كه بسياري از عملكرد ها به اين سمت پيش مي رود.

وقتي به اندازه  صادرات كشور قاچاق كالا داريم به معناي خنثي سازي قدرت صادراتي و 70 ميليارد دلار واردات  هر ساله به معناي اين است كه در بيست سال آينده اگر به همين طريق پيش برود زنگ خطر را بايد به صدا در آورد، به هر ميزان كه كالاي غير ضرور و قاچاق وارد مي شود به همان اندازه در آمد دولت كاهش و براي جبران آن تورم هاي كمر شكن دستوري عليه مردم مستضعف صادر مي شود.«امام مستضعفان و محرومين در  مصاحبه با روزنامه انگليسي فايننشال تايمز لندن در 18 دي 57 در پاريس »

شعار اصلاح قوانين بانكي ، امامحدود به اصلاح بهره بانكي است!!!

همان كتاب(281) با وضع قوانين اسلام مثل بهره و...وضع بانك ها چه ملي و چه خارجي چه مي شود؟ در جمهوري اسلامي ايران بهره حرام است و بايد نظام ديگري درست شود.

در اين حوزه نيز ما هيچ وقت در مسير امام راحل حركت نكرديم، سودهاي وحشتناك و فلج كننده، سرازير شدن نقدينگي به سمت بازار ربوي بانك ها كه بارها توسط مراجع تقليد حرام اعلام شده است، با رنگ لعاب بانكداري اسلامي در نام و گفتار و رباي حرام در عمل پيش رفتيم و مي رويم كه عامل اصلي رانت‌ها و فساد هاي كلان اقتصادي و مالي در كشور بوده است و به اندازه صد لشكر  رسانه اي و نظامي آمريكا، ريزش اعتماد مردمي نسبت به انقلاب را به همراه داشته است.

 هيچ انقلابي با تكيه بر شعارهاي بي عمل ماندگار نمي شود و سقوطش سريعتر از بروزش خواهد بود. مردم عادي و عوام كه قدرت تحليل يا وقت كافي براي اين كار را ندارند كه هر عيب است از مسلماني ماست ورنه اسلام به ذات خود ندارد عيبي! جوانان و مردم بدانند كه هر عيبي در حوزه فساد و اقتصاد در انقلاب است از مديريت نا صحيح ماست و گرنه انقلاب به ذات خود هيچ عيبي ندارد، بلكه در هر حوزه اي با نگاه انقلابي امام و رهبري وارد شديم جزو قدرت هاي برتر دنيا بوديم و هركجا  دور شديم عقب مانده و وامانده چشم به منجي شيطاني دوختيم و شعار هاي مكرر اصلاح قانون بانكي كه فساد هاي كلان از مجاري بانك ها اتفاق مي افتد محدود به اصلاح خنده دار بهره بانكي در حد دو درصد مي شود و دوباره با فرمول بانك ها جبران مي شود..

درحوزه اقتصاد مقاومتي (خودكفايي) به خاطرعدم التزام مجريان  به خط امام و نگاه سرمايه داري به اقتصاد بوده است.

شما چگونه مي خواهيد فساد مالي كنوني و تورم همراه آن را از بين ببريد؟

" چنانچه دست دزد ها و غارتگران داخلي و خارجي كوتاه شود و برنامه هاي اقتصادي بر اساس نياز هاي معقول  و منطقي جامعه طرح ريزي و اجرا گردد و نيز قوانين غير الهي كه وسيله دست سود جودجويان است از ميان برود مسئله اي بنام تورم براي مملكت باقي نخواهد ماند." روزنامه آلماني دنياي سوم پاريس 24 آبان 57 طليعه انقلاب صفحه127

 براساس سيستم هاي غلط و قوانين نادرست اقتصادي  ما هنوز نتوانستيم تورم را مهار كنيم، فسادهاي ميلياردي، حقوق هاي چند صد ميليوني، همايش هاي دولتي، سود بانكي بيش از راندمان توليد در داخل، عدم امايش سرزميني، غارتگران نفتي مانند كرسنت و استات اويل با  مفتخواران  داخلي نشان مي دهد كه هرگز به توصيه هاي امام و رهبر انقلاب عمل نكرديم، كه نمونه بارز آن پسا برجام و فرياد هاي رهبر انقلاب  براي تقويت استعداد هاي دروني كشور است اما عده اي فرياد مي زدند،آب خوردن و وام ازدواج  و محيط زيست ما هم با پسا برجام و رابطه با دنيا حل خواهد شد. كلام امام لازمه اقتصاد مقاومتي است كه متاسفانه اين انحرافات  به خاطر عدم التزام به آموزه هاي امام و انقلاب به  صورت  خزنده ملت و كشور را با چالش اقتصادي روبرو كرده است و اقتصاد مقاومتي غريبه اي است كه اورا نمي شناسيم..

 

1002/ت30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار