در راستای احیای صنعت نوغانداری؛

جلسه مشترک فرمانده سپاه ناحیه تربت حیدریه با رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور برگزار شد

فرمانده سپاه ناحیه تربت حیدریه در نشست مشترکی با رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور بر مشکلات ابریشم‌کشان بخش بایگ احیای صنعت نوغانداری و ابریشم را در این منطقه خواستار شد.
کد خبر: ۸۶۸۷۴۱۱
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، سرهنگ پاسدار فرضعلی گرایلی ضمن اعلام آمادگی برای مشارکت در این امر مهم، احیای توتسان ها و مقابله با ورود بی رویه نخ ابریشم از کشورهای میانه را خواستار شد.

در ادامه این جلسه داداش پور رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور گفت: صنعت نوغانداری در کشور مسیر خوبی را طی نکرده و ظرفیت ها و فرصت های فراوان این صنعت از بین رفته، لذا قصد داریم با عملیاتی کردن چند محور این صنعت را در کشور احیا کنیم.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین این محورها ترویج فراگیر این صنعت در بین مردم است، یعنی احیای صنعت به دست خود مردم انجام می گیرد و لذا هم اکنون در ۲۷ استان کشور پرورش کرم ابریشم انجام می شود و این نشان دهنده استعداد پرورش کرم ابریشم در سراسر کشور است.

داداش پور فراهم کردن زیر ساخت های مناسب را محور دیگر احیای صنعت نوغانداری عنوان کرد و گفت: انگیزه مردم زمانی برای احیای صنعت نوغانداری بالا می رود که ساز و کار و زیر ساخت ها فراهم شود، بطوریکه فروشنده و خریدار نسبت به داد و ستد خود در صنعت ابریشم کشور اطمینان لازم را داشته باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها