نماینده مشهد در گفت‌وگو با «بسیج» به انتخابات هیات رییسه مجلس واکنش نشان داد

پیشنهاد پژمانفر به نمایندگان انقلابی: تشکیل گروه همدل با تعداد کم، بهتر است از گروه کثیر غیرهمدل/عهدشکنان به جو «ری» هم نمی‌رسند

این نماینده مجلس گفت: بعضی ها احساس شخصی شان این است که باید بالاخره دوگانه بازی کرد و نباید ثابت یک جا نشست ولی اینها اولین گروهی هستند که در این قضیه آسیب خواهند خورد.
کد خبر: ۸۶۸۷۳۱۹
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵
حجت الاسلام والمسلمین پژمان فر، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج درباره اتفاقاتی که در انتخابات هیات رییسه مجلس شکل گرفت، گفت:  در زمان امام علی(ع) عده ای را نماز را پشت امیرالمومنین می خواندند بعد می رفتند پای سفره معاویه می نشستند؛ این افراد در طول تاریخ زیاد وجود داشتند و به نظر من این رفتار  آسیب‌زا به این دلیل است که افرادی به دنبال تامین منافع شخصی خودشان هستند و به منافع ملی بی توجهی می کنند.

این نماینده مجلس در تشریح جایگاه مجلس خاطرنشان کرد: مجلس یک ترازی دارد که امروز ما باید مراقبت بکنیم تا کارآیی مجلس خدایی نکرده آسیب نبیند و مسائلی که ما در پیش رو داریم، باعث این نشود که مجلس از یک جایگاهی مناسب در کنار 2 قوه دیگر خارج شده باشد.

پژمانفر با اشاره به این جمله مهم که «مجلس در راس امور است»، اظهار داشت: راس اموربودنش این است که مجلس بتواند جایگاه واقعی خودش را حفظ کند و دقت داشته باشد در چه مسیری باید حرکت بکند.

نماینده مردم مشهد به کیفیت انتخابات هیات رییسه مجلس دهم پرداخت و تاکید کرد: در تحلیل این اتفاق باید واقعا دقت کرد که معنای این انتخاب چه بود؟ به چه افرادی رای داده شد و براساس چه معیاری این افراد انتخاب شدند؟

وی با یادآوری این موضوع که جایگاه مجلس، جایگاه قانونگذاری است و افرادی که در مدیریت آن قرار می گیرند باید به قوانین پایبند باشند، خاظرنشان کرد: امروز متاسفانه می بینیم بعضی که اساسا رویکردشان به دور از قانون است و قانون برایشان اهمیت ندارد، تحرکاتی را انجام می دهند.

حجت الاسلام پژمانفر با اشاره به فتنه 88 و مواضع قانون شکنانه برخی افراد در آن گفت: رهبر معظم انفلاب فرمودند کسانی که اعتراض دارند، اعتراضشان را در مسیر قانون پیگیری کنند و مسیر پیگیری باید قانون باشد، قانون باید در کشور فصل الخطاب باشد ؛ اما فتنه گران عبور از قانون را کلید زدند و با تجمعات خیابانی و رفتارهای ساختارشکنانه در مقابل نظام ایستادند. اگر جلوی این جریان گرفته نمی شد، آسیب های جدی وارد می شد، اما برخی افراد با تجربه در واقع نظام را به چالش کشیدند.

وی با اظهار امیدواری نسبت به درس آموزی جریانات مختلف کشور از نتیجه خسارت بار اغتشاشات سال 88 تاکید کرد: ان شاءالله آقایانی که در جایگاه های مهم قرار گرفتند، کمک کنند تا قانون در جامعه ما حاکم شود والا اگر عبور از خط قرمزهای نظام بخواهد به دست بعضی ها به عنوان یک فرصت برای رساندن کشور به چالش های جدی مورد سوءاستفاده قرار بگیرد، طبیعتا جامعه نه تنها پیشرفت نخواهد کرد، بلکه با مشکلات داخلی هم مواجه خواهیم شد.

نماینده مردم مشهد در پاسخ به این سوال که چرا به فاصله 2 روز، میان هیات رییسه موقت و هیات رییسه دایم تغییراتی به وجود آمد و برخلاف تعهداتی که در فراکسیون اکثریت مجلس مطرح شده بود، افراد دیگری وارد هیات رییسه مجلس شدند، گفت: بعضی ها احساس شخصی شان این است که باید بالاخره دوگانه بازی کرد و نباید ثابت یک جا نشست ولی اینها اولین گروهی هستند که در این قضیه آسیب خواهند خورد. معمولا کسانی که چنین محاسبات و رویکردی دارند نه تنها به گندم ری، بلکه به جوی آن هم نحواهند رسید. مطمئنا به خاطر بدعهدی که کردند، وقتی زمان تحقق وعده های دریافتی آنها هم رسید، پیمان شکنی خواهند کرد. در تاریخ  موارد زیادی داشتیم که عهدشکن ها، نافرجام ماندند و به سرانجام نرسیدند.

پژمانفر در پایان این گفت‌گو پیشنهادی برای همکاران خود در مجلس داشت: دوستان برای در دفاع از ارزش ها، قانون و حفظ جایگاه مجلس باید به فکر باشند؛ قطعا باید نشست های صمیمی‌تر با کسانی که واقعا صمیمی و یکدلی در میان آنها وجود دارد، شکل بگیرد. به نظر من جمعیت کم اما همدل قطعا موثرتر است از یک جمعیت کثیر غیرهمدل و این انتظاری است که به جهت منطقی که دارد، نتیجه خوبی هم ان شاءالله خواهد گرفت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار