حمید رضا
مسئول انجمن نمایش بسیج هنرمندان ایلام:
مسئول انجمن نمايش سازمان بسيج هنرمندان ايلام گفت: دوازهمين جشنواره استاني تئاتر بسيج در ايلام آغاز بكار كرد.
کد خبر: ۸۶۸۷۱۲۲
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ حشمت اله آقايي مسئول انجمن نمايش سازمان بسيج هنرمندان اظهار كرد: دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر بسیج در سال جديد با توکل بر عنایت پروردگار متعال و در سایه ی رهنمون های مقام معظم رهبری در راستای تحقق آرمانهای مقدس جمهوری اسلامی ایران تحت تعالیم آسمانی اسلام ناب محمدی )ص( با هدف ترویج و

تقویت فرهنگ بسیج و حمایت از تولید آثار نمایشی با شیوه نظارت بر تولید نمایش از مرحله نگارش تا اجرای عمومی و انتخاب و حضور در جشنواره ی سراسری برگزار میگردد.

وي معرفی، شناخت ، ترویج و تبلیغ فرهنگ بسیج برگرفته از فرهنگ اسلام ناب محمدی )ص(-شناسایی و معرفی بسیجیان هنرمند خلاق و استعدادهای نمایشی انقلاب اسلامی در سطح شهرستان ، استان و کشور و کمک به فرایند تولید با دستیابی به جنبه ها و نگاه های هنری نو و خلاق و نظارت از مرحله طراحی تا اجرای عمومی را از جمله اهداف برگزاري دوازدهمين جشنواره استاني تئاتر عنوان كرد.

آقايي با بيان اينكه فراهم نمودن بستر و زمینه مناسب جهت تعامل هنرمندان عضو شبکه هنری بسیج و تبادل تجربیات و اطلاعات از ديگر اهداف برگزاري جشنواره تئاتر است عنوان كرد:تلاش خواهد شد تا با ایجاد فضای لازم برای رقابت سازنده و موثر و توسعه توانمندیهای علمی وعملی اعضاء شبکه هنری بسیج گامي در راستاي جذب،تربیت وپرورش هنرمندان کارآمددراین رشته و تاثیرگذاری مطلوب بر فضای هنری و فرهنگ عمومی برداشت.

مسئول انجمن نمايش سازمان بسيج هنرمندان ايلام در بخش ديگري از اظهارات خود به موضوعات دوازدهمين جشنواره تئاتر اشاره كرد و اظهار داشت:ادبیات پایداری، نمایش و اقتصاد مقاومتی- ادبیات پسا استعماری، نمایش و مدافعان حرم- ادبیات مقاومت، نمایش و شهدای حرم- دفاع مقدس، نمایش و شهدای غواص و ادبیات جنگ، نمایش و استعمار مدرن از جمله موضوعات جشنواره استاني تئاتر است.

فعال فرهنگي استان اذعان داشت: با توجه به لزوم پرداختن به مقوله هايي چون اقتصاد مقاومتي، فضاي مجازي ، تهاجم فرهنگي و حفظ ارزش والاي مقام زن موضوعاتي چون: ادبیات متعهد، نمایش و اقتصاد مقاومتی - ادبیات زنان ، نمایش و گوهر آفرینش- ادبیات متعهد ، نمایش و رسانه های مجازی- ادبیات پسا استعماری ، نمایش و تهاجم فرهنگی-ادبیات پسا استعماری ، نمایش و مقام والای زن و ادبیات پایداری ، نمایش و حجاب و عفاف نيز به موضوعات جشنواره اضافه شده است.

آقايي در خصوص بخش هاي جشنواره اظهار داشت: اين جشنواره همچون دوره هاي پيشين در 3 بخش نمایش صحنه ای -نمایش میدانی و خیاباني و مسابقه نمایشنامه نویسی برگزار خواهد شد .

وي اجراي عموم نمايش هاي منتخب، پرداخت كمك هزينه به گروههاي راه يافته به مرحله بازبيني،تعامل با گروههاي هنري شهرستان ها و اعزام گروههاي منتخب به جشنواره سراسري را از جمله تدابير برنامه هاي دوازدهمين جشنواره تئاتر عنوان كرد.

آقايي در پايان اظهارات خود بيان كرد: كارگردانان تئاتر استان مي توانند خلاصه طرح نمايشنامه خود را جهت حضور در جشنواره و شركت در بازبيني اوليه حداكثر تا تاريخ 25 خردادماه به دبيرخانه جشنواره استاني واقع در ايلام-انتهاي خيابان پيروزي-مجتمع فرهنگي هنري ارشاد اسلامي-طبقه دوم سازمان بسيج هنرمندان ارسال نمايند.

ارسال نظرات