حمید رضا
مدیر انجمن های هنری بسیج هنرمندان ایلام:
آغاز جشنواره هنرهاي تجسمي بسيج با هدف شكوفايي استعداد هنري بسيجيان استان ایلام برگزار می شود.
کد خبر: ۸۶۸۷۱۲۰
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ فرشته نيازي مدير امور انجمن هاي هنري ادبي سازمان بسيج هنرمندان ايلام در خصوص جشنواره استانی هنرهای تجسمی بسيج در سال 95 عنوان كرد: اين جشنواره در سال جديد به منظور رشد و شکوفایی استعداد هنری بسیجیان، شناسایی نخبگان هنری، ایجاد رقابت سالم و سازنده در بین هنرمندان بسیجی برای خلق آثار برجسته و شاخص بصورت متفاوت با دوره هاي پيشين برگزار خواهد شد.

وي عنوان كرد: اين جشنواره در رشته هاي نقاشی، کاریکاتور، گرافیک و نگارگری برگزار می شود و علاقمندان و هنرمندان اين عرصه مي توانند اِتود آثار خود را به دبيرخانه جشنواره در شهرستان ها جهت حضور در كارگاه شهرستاني و استاني تحويل نمايند.

نيازي ، نمایش توانمندی های هنرمندان بسیجی در عرصه های هنرهای تجسمي و ارایه ی الگوهای ارزشمند و اصیل فرهنگ و هنر اسلامی به جامعه را از جمله اهداف برگزاري جشنواره استاني هنرهاي تجسمي عنوان كرد.

مدير امور انجمن هاي سازمان بسيج هنرمندان ايلام با بيان اينكه رشد و شکوفایی استعداد هنری بسیجیان و ایجاد ارتباط و تعامل فرهنگی هنرمندان بسیجی از ديگر منظور هاي برگزاري اين جشنواره است عنوان كرد: کارگاههای آموزش مقدماتی در سطح کانونها به منظور کشف استعدادهای هنری با مشارکت اعضای گروه هنري هنرهاي تجسمي تا پايان خردادماه برگزار و منتخبين كارگاه شهرستانها به کارگاه استانی كه در 1 نوبت 2 روزه برگزار می شود دعوت خواهند شد.

عضو ستاد تشكيلاتي جشنواره هنرهاي تجسمي بسيج استان ايلام ، در بخش ديگري از اظهارات خود به موضوعات جشنواره اشاره كرد و اظهار داشت: سبک زندگی ایرانی اسلامی- حقیقت و زیبایی در ساحت هنر- جهاد اقتصادی و حماسه سازندگي- شبکه های اجتماعی) فرصت ها و تهدیدات)-پاسداران حریم حرم- افشای جنایتهای کروهگ های تکفیری بویژه داعش- کربلا میقات عاشقانه حقیقت- وحدت اسلامی،همبستگی و حسن همجواري- بیداری اسلامی و مقاومت ملل-. بازخوانی ارزشها و آرمانهای انقلاب اسلامی ) ولایت و رهبری ، عدالت طلبی ، استقلال ، آزادگی ،استکبار ستیزی و دین باوری ، فرهنگ انتظار، ایثار و شهادت و مهرورزی) -فرهنگ حجاب و عفاف- شادی و نشاط در حیات معنوی و اجتماعی- مذمت خصائص زشت بشری-جلوه های کار و تلاش و اسراف و مصرف زدگی از جمله موضوعات جشنواره استاني هنرهاي تجسمي بسيج است.

نيازي ، برگزاري كارگاه در سطح شهرستان و استان را با حضور مدرسان كشوري و اساتيد بومي را مثبت ارزيابي كرد و اذعان داشت:خوشبختانه در سال هاي اخير با متنوع كردن برنامه هاي سازمان بسيج هنرمندان و برگزاري سلسله جلسات و كارگاههاي آموزشي و تخصصي و حمايت از هنرمندان عرصه هاي مختلف در سطح استان شاهد گرايش بسياري از هنرمندان به سمت بسيج هنرمندان بوده ايم .

وي ادامه داد: هنرمندان و منتخبين عرصه هنرهاي تجسمي كانون هاي بسيج هنرمندان مي توانندطرحها و ایده های خود را با همکاری مسئولين گروه هنرهاي تجسمي در كانون ها تا20 خرداد ماه به دبيرخانه جشنواره تحويل نمايند.

مدير امور انجمن هاي سازمان بسيج هنرمندان ايلام در پايان اظهارات خود ابراز داشت: هنرمندان عرصه هنرهاي تجسمي استان مي توانند جهت كسب اطلاع بيشتر و ارسال آثار به دبيرخانه جشنواره تا 20 خرداد ماه به كانون هاي بسيج هنرمندان در شهرستان ها مراجعه نمايند.

ارسال نظرات