خبرهای داغ:
با حضور بخشدار مرکزی

جلسه اقتصاد مقاومتی و برگزاری مراسم ارتحال امام در بخشداری مرکزی برگزار شد

جلسه اقتصاد مقاومتی و هماهنگی برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی(ره) و قیام 15 خرداد به ریاست بخشدار مرکزی در سالن جلسات بخشداری برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۸۷۰۹۳
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسج از قم، در جلسه هماهنگی برنامه های 14 و 15 خرداد، آخرین هماهنگی ها و پشتیبانی های اعزام کاروان ها در روستاهای تابعه و برگزاری ویزه برنامه های رحلت امام و قیام 15 خرداد در مساجد بخش مطرح گردید.

در این جلسه علی بابایی سرپرست حوزه مقاومت بسیج 21 شهید جلالی گفت: سالگرد حضرت امام خمینی (ره) آثاری دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان است.

وی با برشمردن ویژگی‌های رهبر کبیر انقلاب اسلامی یادآور شد: مراسم سالگرد امام خمینی(ره) مراسم ختم نیست و این مراسم باید به نسل آینده به صورت ویژه معرفی شود و ما وظیفه داریم که واجبات امام را عملی کنیم و شکر نعمت انقلاب را به جای آوریم.

هر یک از مسئولان حاضر در جلسه به بیان دیدگاه ها و شرح وظایف مربوطه در حوزه عملکردی و اجرای مناسب برنامه های 14 و 15 خرداد پرداختند.

مشابه چنین جلساتی در سایر نقاط استان نیز در حال برگزاری است.

سرپرست حوزه مقاومت بسیج 21 شهید جلالی در بخش دیگری از این جلسه با اشاره به لزوم تبیین مبانی نظری اقتصاد مقاومتی افزود: سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی سه هدف مهم رشد پویا، بهبود شاخص های اقتصاد مقاومتی و دستیابی به هدف های سند چشم انداز را دنبال می کند.

وی افزود: اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی نیازمند شناخت هدف های آن است و ادامه داد: آشنا نبودن مدیران جامعه با مفهوم های اقتصاد مقاومتی، مشکل هایی را در این حوزه به وجود آورده است.

بابایی گفت: اقتصاد مقاومتی همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده است و ایشان با ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، هدف های اجرای آن را به خوبی مشخص کردند.

وی با اشاره به اینکه در اقتصاد مقاومتی هدف رشد اقتصادی است نه ریاضت افزود: اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی کشور را در مقابل تهدیدهای اقتصادی دشمنان حفظ می کند.

وی با بیان اینکه سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در زمان بندی های مشخص دو، پنج و 10 ساله تدوین شده است ادامه داد: هدف اقتصاد مقاومتی تغییر اولویت بندی ها و جهت گیری های اقتصادی کشور است.

بابایی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی با تحرک بخشی به فضای اقتصادی موجب پویایی آن می شود گفت: سیاست های اقتصاد مقاومتی برای اجرا به سه قوه ابلاغ شده است و تمام دستگاه ها باید در برنامه ریزی های خود به آن توجه کنند.

وی افزود: دستگاه و نهادهای کشور برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی باید در انجام فعالیت های خود ویژگی های مردمی بودن، دانش بنیانی، عدالت گرایی، درون زایی و برون گرایی را اساس حرکت های خود قرار دهند.

وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی یک الگوی اقتصاد بومی است که موجب رشد تعادلی و پیشرفت اقتصاد ایران می شود و با اقتصاد برگشت پذیر متفاوت است.



ارسال نظرات