خبرهای داغ:
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی درباره شلاق خوردن کارگران معدن در آذربایجان غربی گفت: شلاق خوردن کارگران معدن ضعف فرماندار و یک اقدام تاسف انگیز است و باید مجموعه وزارت کشور به خاطر اقدام فرمانداری تکاب پاسخگو باشد.
کد خبر: ۸۶۸۷۰۶۲
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۳
نادر قاضی پور نماینده مجلس دهم در گفتگو با خبرگزاری بسیج درباره شلاق خوردن 17 کارگر معدن در آذربایجان غربی گفت: کارگران معدن طلای آق دره از توابع شهرستان تکاب به موضوع اخراج خود اعتراض داشتند و در جریان یک تجمع اعتراضی با نگهبان آنجا درگیر شدند.

وی افرود: بعد از این درگیری نگهبان و مسوولان معدن و همچنین شورای تامین شهرستان از معدن کاران شکایت کردند و قاضی، حکم شلاق صادر کرد. در این بین با وساطت برخی ها موضوع شکایت مسوولان معدن منتفی شد و آنها رضایت دادند اما در کمال تعجب فرماندار تکاب برای اجرای حکم اصرار داشت!

قاضی پور با اشاره به اینکه اصرار اجرای حکم توسط مسوولان دولتی آن هم در زمان ختم قائله غیرطبیعی بود گفت: فرماندار به عنوان راس مدیریت شورای تامین شهرستان نباید این موضوع را ادامه می داد اما وی متاسفانه نه تنها برای عدم اجرای حکم وساطت نکرده بلکه بر آن اصرار کرده است. قطعا شلاق خوردن کارگران معدن یک اقدام تاسف انگیز است و باید مجموعه وزارت کشور به خاطر اقدام فرمانداری تکاب پاسخگو باشد.

در این پرونده اگر اصرار فرماندار نبود قطعا این اتفاق ناگوار رخ نمی داد.

نماینده مجمع استان آذربایجان‌غربی در پایان گفت: شلاق‌خوردن معدن‌کاران اصلا پذیرفتنی نیست و قطعا مجلس پیگیر این موضوع خواهد بود. برای اولین گام وزیر کشور، وزیر کار و تعاون و وزیر صنعت به مجلس فراخوانده می‌شوند تا پاسخگوی این اتفاق ناگوار باشند.

ارسال نظرات