خبرهای داغ:
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در جمع کارکنان لشکر 17 علی بن ابیطالب(ع)؛

هدف آمریکا 3 برابر كردن مساحت اسرائيل و تجزیه کشورهای اسلامی است

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به جنگ های نیابتی امریکا در منطقه گفت: هدف آمریکا در طراحی خاورمیانه جدید، سه برابر كردن مساحت اسرائيل و تجزیه کشورهای اسلامی است.
کد خبر: ۸۶۸۷۰۲۰
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۸
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، دکتر محمد صادق کوشکی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در جمع کارکنان لشکر عملیاتی مردم پایه 17 علی بن ابی طالب(ع) قم با اشاره به تعابيري از فرمايشات حضرت امير المومنين(ع) گفت: حضرت امير در تعبيري مي‌فرمايد من سربازي را مي‌پسندم كه بصيرتش روي قبضه شمشيرش باشد. يعني بداند در آينده بايد در چه ميداني حاضر شود تا بتواند در موقع لزوم اقدام صحيح را انجام دهد.

وی با تحليل سخنرانی یکی از وزرای دفاع دوره ریاست جمهوری اوباما ابراز داشت: همانگونه كه مي دانيد در دوران رياست جمهوري اوباما سه وزير دفاع با تغيير بر سركار آمد. دومين وزير لون‌پانه‌تا بود كه يك روز قبل پايان وزارت خود در سخنراني خداحافظي مسائلی را مطرح كرد كه براي آينده منطقه و براي ما بسيار مهم است. پانه‌تا گفت: "ما در منطقه غرب آسيا بايد انتظار به طول انجاميدن جنگ‌هاي 30 ساله و آمادگي مديريت اين جنگ‌ها را داشته باشيم". كه امروز در قالب جنگ‌هاي نيابتي شاهد آن هستيم.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران ادامه داد: وقتي پهپادها و هواپيماهاي آمريكايي در زمان محاصره يا ضعف نيروهاي تكفيري به آنها تسليحات مي‌دهند يا نيروهاي مقاومت را بمب باران مي‌كنند و سپس مي‌گويند اشتباه شده است و يا وقتي داعشي‌ها خارج از برنامه حركت مي‌كنند و به 20 كيلومتري كردستان عراق مي‌رسند، به آنان حمله هوايي مي‌كنند و 300 نفر آنان را مي‌كشند، نشان از همين مديريتي است كه وزير سابق دفاع آمريكا گفته است.

 وي با طرح این سؤال که آمريكا در تشكيل خاورميانه جديد به دنبال چيست؟ اظهار داشت: آمريكا معتقد است به ترتيب سه كشور ايران، عراق و البته عربستان در صورت سقوط رژيم سعودي و سركار آمدن دولت مردمي مي‌توانند قدرت‌هاي آينده منطقه باشند. اين قدرت‌ها براي آينده آمريكا و حفظ منافع او در منطقه‌اي كه آن را هارتلند يعني قلب جهان ميدانند، موانع بزرگي است. از اين رو با دنبال كردن تجزيه اين سه كشور به دنبال سه برابر كردن مساحت اسرائيل هستند.

 این استاد دانشگاه گفت: حال سئوال ديگري مطرح است كه چرا آمريكا به دنبال تحقق اين برنامه است؟ جواب روشن است؛ اكنون كه منطقه خليج فارس 24 درصد نفت و گاز جهان را تأمين مي‌كند شاهد حضور ناوهاي متعدد نظامي و تجاري آمريكا هستيم و برآوردها نشان مي‌دهد كه تا 20 سال آينده اين رقم به 65 درصد مي‌رسد. لذا حضور فيزيكي آمريكا به طريق اولي در برنامه 30 ساله آنها در منطقه توجيه دارد.

 اين تحليلگر مسائل سياسي به تشريح مقابله جبهه مقاومت پرداخت و ابراز داشت: تقابل ما با آمريكا يك تقابل در نظام ارزشي است نه تقابل مادي مانند روسيه كه در برخي از موارد براي نفع خود در مقابل آمريكا مي‌ايستد و در برخي از قضايا در شوراي امنيت همگام با آمريكا حركت مي‌كند.

وی در پایان گفت: اگر دشمن به دنبال بزرگ كردن مساحت اسرائيل طي 30 سال آينده است رهبر عزيزمان هم به صورت علني فرمودند: كه ماهم برنامه داريم و تا 25 سال آينده اسرائيل را نابود خواهيم كرد. که این خود نشان میدهد شما جوانان انقلابی و ارزشی می بایست بیشترین سهم را در ایفای تحقق سخنان رهبر معظم انقلاب ایفا کنید و بار اصلی این مسئولیت بر دوش شماست.
ارسال نظرات