خبرهای داغ:
رئیس جمهور:

افتتاح پتروشیمی در مهاباد نخستین قدم برای توسعه آذربایجان غربی است

رئیس جمهور با بیان اینکه افتتاح پتروشیمی در مهاباد نخستین قدم برای توسعه استان آذربایجان غربی است، گفت: آنچه در این منطقه اشتغال ایجاد خواهد کرد، صنایع پایین‌دستی است که در این زمینه ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۸۶۸۶۹۷۸
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام حسن روحانی در آیین افتتاح پتروشیمی مهاباد با اشاره به افتتاح پتروشیمی مهاباد، اظهار داشت: افتتاح چنین طرح صنعتی بزرگی در غرب کشور بی‌نظیر است.

وی تصریح کرد: انجام این کار بزرگ در غرب کشور برای این است تا آنهایی که می‌گفتند دولت جمهوری اسلامی ایران می‌خواهد در مناطق کردنشین همواره کشاورزی باشد و هیچ‌گاه صنعت وارد منطقه نشود با چشم باز بینند که تا کنون دروغ گفته‌اند.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران برای رشد، تکامل و صنعتی کردن مناطق غرب کشور و مناطق کردنشین تمام تلاش و توان خود را به کار خواهد گرفت.

رئیس جمهور با بیان اینکه افتتاح پتروشیمی در مهاباد نخستین قدم برای توسعه این منطقه است، ادامه داد: آنچه در این منطقه اشتغال ایجاد خواهد کرد، صنایع پایین‌دستی است که در این زمینه ایجاد می‌شود.

این مسؤول اذعان داشت: دولت باید همه توان خود را آماده کند و بارها در سخنرانی‌ها تاکید کرده‌ام که اگر در منطقه‌ای پروژه عظیم صنعتی ایجاد می‌شود، در شرایط مساوی باید از مردم بومی منطقه استفاده شود.

رئیس جمهور اعلام کرد: در عین حال نیز در زمان ساخت و تجهیز یک صنعت پیچیده به طور طبیعی متخصصان باید از سراسر کشور جمع شوند تا کار آغاز شود.

روحانی اظهار داشت: اگر عده‌ای متخصص و کارآمد امروز میهمان این شهر باشند به نفع رونق آینده این شهر تمام خواهد شد و باعث رفت و آمد سایر مناطق کشور به این منطقه خواهد شد.

وی تصریح کرد: برای دولت و همه مردم باید همه افراد و ابنای این سرزمین یکی باشد و در این میان دولت همه را با چشم واحد می‌بیند.

این مسؤول اظهار داشت: امنیت بالایی را در سراسر آذربایجان غربی و در مهاباد شاهد هستیم و بر این اساس باید مهاباد نه تنها تبدیل به یک مرکز گردشگری، بلکه باید به مرکز گردشگری برای کل مردم ایران و جهان تبدیل شود.

روحانی با بیان اینکه مردم مهاباد باید بدانند گردشگری بیشترین اشتغال را به وجود خواهد آورد، ادامه داد: بارها به استاندار آذربایجان غربی و مسؤولان تاکید کرده‌ام که زمینه لازم برای صنعت گردشگری را در این استان به ویژه مهاباد فراهم کنند.

وی گفت: امروز ما به همه مردم منطقه اعلام می‌کنیم اگر این منطقه امنیت و توسعه می‌خواهد و اگر به دنبال آرامش منطقه هستیم، راهی جز مسیر اعتدال و میانه‌روی وجود ندارد، شما بدانید افراطی‌گری، خشونت، افراطی‌گری مذهبی، افراطی‌گری قومی و سیاسی در منطقه وجود داشته باشد جز ویرانی چیزی نصیبمان نخواهد شد.

این مسؤول با اشاره به وضعیت کشورهای عراق، سوریه، لیبی، یمن و افغانستان اضافه کرد: در سایه وحدت، برادری، اعتدال و دوری از افراط و خشونت می‌توانیم نه تنها امنیت را برای خودمان و فرزندانمان به ارمغان بیاوریم، می‌توانیم توسعه را برای سرزمینمان بیاوریم.

رئیس جمهور اعلام کرد: با صراحت به نیروهای مسلح و مسؤولان نیروی امنیتی اعلام می‌کنم که امنیت واقعی در سایه محبت ایجاد می‌شود و زمانی شاهد امنیت واقعی خواهیم بود که دوستی و توسعه در کشور حاکم باشد.

روحانی با بیان اینکه اگر دانشگاه‌ها و فرهنگ توسعه‌یافتگی در کشور نبود هم‌اکنون امنیت نیز وجود نداشت، خاطرنشان کرد: اگر بیکاری در جامعه وجود داشته باشد، بدون شک امنیت نیز در آن جامعه حاکم نخواهد بود.

وی گفت: باید به فکر توسعه مناطق غربی، صنعتی شدن و توسعه کشاورزی و صادرات غیرنفتی در مهاباد باشیم.

این مسؤول اظهار داشت: در سایه توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی می‌توانیم امنیت واقعی و ثبات پایدار فراهم کنیم و به شکر خدا در ایران اسلامی و آذربایجان غربی باید این موارد را مدنظر قرار دهیم.

روحانی با محکوم کردن تبیض قومیتی اعلام کرد: تبعیض قومیتی را به هیچ عنوان نمی‌پسندم و به استاندار آذربایجان غربی، فرمانداران، مسؤولان و مدیران کل نیز توصیه می‌کنم در استخدام و جذب نیرو باید علم، تعهد و شایستگی را مدنظر قرار دهند نه قومیت افراد را و نباید مسئله قومیت کوچکترین اثری در این زمینه داشته باشد.

وی با تاکید بر احترام به تنوع قومیتی و زبان مادری، اظهار داشت: احترام به تنوع قومیتی و زبان مادری اقوام مختلف در ایران مدنظر قرار دارد که در این میان زبان کردی نیز مورد توجه است.

این مسؤول تصریح کرد: دستور تاسیس مرکزی برای آموزش زبان مادری در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان و اردبیل صادر کرده‌ام.

روحانی ادامه داد: به اصل 15 قانون اساسی معتقدیم و با وزارت آموزش و پرورش نیز در این خصوص در حال مذاکره هستیم تا شاهد تدوین اجرای اصل 15 قانون اساسی باشیم.

ارسال نظرات