خبرهای داغ:
معاون رئیس جمهور در امور مجلس شورای اسلامی که به عنوان نماینده رئیس جمهور به نقده سفر کرده بود در جمع مردم این شهر وعده داد که در نیمه دوم امسال رشد اقتصادی کشور 5درصد رشد می کند.
کد خبر: ۸۶۸۶۹۷۲
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی به نقل از سولدوز خبر، حجت‌الاسلام مجید انصاری در بیست هشتمین سفر استانی دولت به آذربایجان غربی به نمایندگی از رئیس جمهور در شهرستان نقده حضور پیدا کرد و در مسجد صاحب‌ الزمان (عج) این شهر به تشریح عملکرد سه ساله دولت پرداخت.

وی با بیان اینکه " آذربایجان غربی هنوز هم خط مقدم دفاع با ضد‌انقلاب است" گفت: باید به احترام مردم آذربایجان سرپا ایستاد و احترام کرد چرا که آذربایجانی‌ها در برخورد با ضد انقلاب پیشتاز بوده‌اند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به پیشنهادات 15 گانه نقده از دولت و معضل بیکاری جوانان که امام جمعه این شهر آن را "بحرانی" توصیف کرد، افزود: معضل بیکاری مشکل همه ایران است، دولت یازدهم مشکلات مردم را طبقه‌بندی کرده و بر‌اساس برنامه و اولویت برای حل همه مشکلات عمل می‌کند.

نماینده دولت تدبیر و امید در نقده تصریح کرد که دولت یازدهم تورم را از 45 درصد به زیر 15 درصد رسانده و به زودی آن را تک رقمی می‌کند.

حجت الاسلام انصاری اظهار کرد: بعد از انتخابات مجلس و با توجه به تعامل دولت و مجلس جدید از پیچ تند و آزار دهنده اقتصادی عبور می‌کنیم.

وی با بیان اینکه "ما وارد مرحله‌ای جدید و تعیین‌کننده ای از تاریخ انقلاب اسلامی شده‌ایم" گفت: امروز قوای کشور تحت لوای رهبر فرزانه انقلاب یک هارمونی منظم برای خدمت ‌دارند.

معاون رئیس جمهور با تأکید بر این نکته که " این دولت را با حدود 350 هزار میلیارد تومن بدهی تحویل گرفتیم" افزود: دولت برای ایجاد اشتغال می‌خواهد بدهی‌هایش را تسویه کند تا بانک‌ها بتوانند سرمایه در گردش را به بازار و تولید تزریق کنند.

انصاری اظهار داشت: راه و راه آهن و کشاورزی از اولویت‌های اصلی توسعه در این دولت است.

نماینده رئیس دولت تدبیر و امید بودجه 250 هزار میلیارد تومانی سالانه دولت را کوچک ارزیابی کرد و گفت: هر سال در حدود 200 هزار میلیارد تومان صرف پرداخت حقوق کارمندان می شود بنابراین دولت نمی تواند وارد عرصه های سرمایه گذاری شود.

وی همچنین گردش مالی کالاهای قاچاق در کشور را 10 میلیارد دلار عنوان کرد که باعث زمینگیر شدن تولید در داخل کشور شده است.

حجت الاسلام مجید انصاری "برقراری امنیت برای جذب سرمایه گذاری خارجی" را از دستاوردهای برجام برشمرد و گفت: در این میان افرادی خرده گرفتند چرا دولت رفته 100 دستگاه هواپیما خریده در حالی که در این موضوع 15 درصد را خود شرکت تأمین کننده هواپیما تأمین کرده و بقیه بصورت اجاره به شرط تملیک در عرض 16 سال پرداخت می شود و مهمتر اینکه ایرباس قبول کرده که ایران محل امنی برای سرمایه‌گذاری است.

معاون رئیس جمهور در امور مجلس شورای اسلامی همچنین مدعی شد که در مذاکرات هسته ای تمام خطوط قرمز رهبر معظم انقلاب اسلامی رعایت شده و رئیس جمهور تأکید داشت که اگر مذاکرات به شکست هم بکشد نباید حرف رهبری زمین بیافتد.

انصاری با تشریح وضعیت خاورمیانه و اینکه دشمن سعی کرد با نا امن کردن عراق و سوریه عقبه های استراتژیک ایران را از بین ببرد، اظهار کرد: ایران در میان طوفان آتشی که در منطقه به پا شده همچنان آرام و امن است و با مشورت های نظامی در حال فرو نشاندن ناآرامی ها در کشورهای همسایه است.

گفتنی است معاون پارلمانی رئیس جمهور درخواست های مردم و مسئولان نقده برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی را تلویحا رد کرد و گفت نگاه ها به مناطق ویژه و آزاد تجاری بیش از آنکه برای صادرات باشد به سمت واردات است.

وی به نقده ای ها و اشنویه ای ها پیشنهاد داد که بجای منطقه ویژه اقتصادی و واردات از کشورهای همسایه به فکر ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی باشند.

در ابتدای این نشست، فرماندار و امام جمعه نقده به تشریح وضعیت شهرستان نقده و اوضاع وخیم اقتصادی آن پرداختند.

حجت الاسلام انصاری قبل از ترک نقده ساختمان بانک ملی در نقده و کارخانه تهیه خوراک دام در شهرک صنعتی راهدانه را افتتاح و پیش از آن هم با خانواده شهیدان مسافری دیدار کرد.

ارسال نظرات