خبرهای داغ:

بيانيه سپاه خوي به مناسبت سالگرد ارتحال امام(ره)

سپاه پاسداران انقلاب اسلامي شهرستان خوي با صدور بيانيه اي بیست و هفتمین سالگرد ارتحال بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران حضرت امام خميني(ره) را تسليت گفت و از ملت شريف ايران دعوت كرد تا در مراسم باشكوه سوگواري امام(ره)شركت نمايند.
کد خبر: ۸۶۸۶۹۵۹
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، همزمان با فرارسیدن چهاردهم خرداد، سالروز رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره)، سپاه پاسداران انقلاب اسلامي شهرستان خوي ضمن صدور بیانیه ای این روز را به تمامی آزادگان جهان و دوستداران آن عزیز سفر کرده تسلیت گفته و بر تداوم راه آن امام بزرگوار تأکید کرد.

در این بیانیه آمده است:

14خرداد68 مردم شهيد پرور و ولايي ايران اسلامي شاهد غروب خورشيدي شدند كه با طلوعش اميد و زندگاني را به ارمغان آورده بود.روح پرفتوح فردي از سلاله پيغمبر(ص) عروج كرد كه به مردم ايران اسلامي جان دوباره بخشيده بود و حنجره و لبي بسته شد كه با نفس گرمش افسردگي را از بين برده بود و عزت را به ارمغان آورده بود.

آري سخن از فردي است كه به عينه سيره عملي ائمه و اوصيا را بر همگان نشان داد فردي از ديار خمين و از خانواده كاملا مذهبي و روحاني كه مادر بزرگوارش نام روح الله را بر وي برگزيده بود يعني روح خدا كه به حق با گفتار و رفتارش چراغ ها را روشن و تاريكي و ظلمات را از بين برده بود.

روح الله الموسوي الخميني مراحل علم و زهد و تقوا را پشت سر گذاشت و چون ابراهيم خليل امتحانات را پس داد و بت زمان را شكست، و همانند امام موسي كاظم تبعيد را كه مي شد گفت نوعي زندان است تحمل كرد و چون جدش حسين بن علي(ع) فرزندش را قرباني كرد تا پرچم اسلام و عدالت را بر افرازد.

در ادامه بیانیه آمده است: امام خمینی رحمت‌الله از نظر علم و عمل، درک عمیق معرفتی و نیز تقوای عملی و علمی، از بزرگ‌ترین شخصیت های اسلامی به شمار می آمد و در وارستگی، تهذیب نفس، شجاعت، درک زمان، شناخت جامعه، رأفت با دوستان و شدت با دشمنان بی نظیر بود.

او با اراده پولادین خود که ریشه در ایمان و اتکایش به خداوند داشت، اجازه نمی داد هیچ چیز مانع عملی ساختن مقاصد والایش شود.

در بخش ديگر اين بيانيه به ویژگی های رهبری الهی امام خمینی رحمةالله علیه اشاره كرده كه آمیختگی بُعد الهی با روح مردم داری، خود را خدمتگزار و عاشق مردم دانستن، کوتاه نیامدن در مقابل دشمن، بصیرت و دیدن مسائل و عمق زوایا، از جمله اين ويژگيهاست .

سپاه پاسداران انقلاي اسللامي شهرستان خوي در پايان بيانيه از ملت آگاه و هوشيار و مؤمن ايران اسلامي دعوت مي‌نمايد تا امسال نيز يك‌بار ديگر همچون هميشه با حماسه‌آفريني و حضور پرشور در مراسم باشكوه 14خرداد كه روز جمعه در مصلي امام خميني(ره) خوی برگزار مي شود، نام و ياد امام بزرگوار را در دل‌هاي خويش زنده نگه‌دارند و با آرمان‌ها انقلاب و خميني كبير تجديد ميثاق نمايند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار