سردار يزداني: 400 سالن تيراندازي و 120 زورخانه در 5 سال آينده توسط بسيج ساخته مي شود/ روابط عمومي ها براي تشويق مردم به ورزش فرهنگ سازي كنند

رئيس سازمان ورزش بسيج در افتتاحيه دوره آموزش تخصصي مسئولان روابط عمومي سپاه هاي استاني گفت: 400 سالن تيراندازي و 120 زورخانه در 5 سال آينده توسط بسيج ساخته مي شود.
کد خبر: ۸۶۸۶۹۵۰
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۴

به گزارش خبرگزاري بسيج به نقل از پايگاه اطلاع رساني سازمان ورزش بسيج، دوره آموزش تخصصي مسئولان روابط عمومي سپاه هاي استاني سراسر كشور صبح امروز در تهران آغاز شد.

سردار كاظم يزداني رئيس سازمان ورزش بسيج، در افتتاحيه دوره آموزشي مسئولان روابط عمومي سپاه هاي استاني با اشاره به اهميت روابط عمومي در يك نهاد و دستگاه گفت: متاسفانه ما در كشورما در برخي از مسائل فقط خوب شعار مي دهيم و در عمل كار چنداني مشاهده نمي شود. موضوعاتي مانند آموزش، پژوهش، روابط عمومي و برنامه هاي فرهنگي مباحثي هستند كه در كشورمان به رغم شعارهايي كه در اين زمينه ها داده مي شود، اقدامي صورت نمي گيرد.

رئيس سازمان ورزش افزود: اما در كشورهاي توسعه يافته رمز موفقيت آنها همين توجه به مباحثي مانند پژوهش، آموزش، فرهنگ سازي و توجه روابط عمومي هاست. در اين بخش به خصوص موضوع روابط عمومي با توجه به انعكاس اخبار و فعاليت هايي كه در يك دستگاه انجام مي شود، اهميت ويژه اي دارد. در صورتي كه يك نهاد بزرگترين كارها را انجام دهد اما اين فعاليت ها در جايي منعكس نشود و رسانه اي نشود، اين كار ديده نمي شود و اين هنر روابط عمومي ها را نشان مي دهد كه عملكرد دستگاه متبوعشان را در رسانه ها و اخبار انعكاس دهند.

وي با بر شمردن وظيفه روابط عمومي و نقد سازنده، خاطر نشان كرد: بر خلاف سياه نمايي ها و عدم انعكاس واقعيت ها، نكته اي كه مورد توجه بايد قرار بگيرد، نقد سازنده و منطقي و انعكاس درست اخبار و فعاليت هاي سازمان است.

سردار يزداني در ادامه با اشاره به كارهاي بزرگي كه در ورزش بسيج انجام شده است، اظهار داشت: در حالي كه سال هاست 1700 سالن نيمه كار در كشور وجود دارد، بسيج توانست در مدت 5 سال بيش از سه هزار سالن ورزشي در كشور بسازد.سالن هايي كه در بخش هاي ديگر هزينه آن را نزديك به يك و نيم ميليارد عنوان مي كنند اما در بسيج با 450 ميليون ساخته شد.در بخش استعداديابي هم بسيج بيش از 7هزار نوجوان و نونهال در رشته هاي مختلف ورزشي پس از غربالگري و تست هاي هاي مختلف در پايگاه هاي استعداديابي تربيت شده اند و برخي از آنها به تيم ملي هم راه پيدا كرده اند.

سردار يزداني ادامه داد:در برنامه 5 ساله ششم هم برآورد شده است كه در بخش زيرساخت ها بيش از 400 سالن تيراندازي و 120 زورخانه و مجتمع هاي ورزش ساحلي توسط بسيج ساخته شود، به هر حال در يك جامعه توسعه يافته علاوه بر موضوع آموزش، بحث زيرساخت و امكانات ورزشي شاخصه ديگر توسعه يافتگي يك كشور است و در اين زمينه بسيج وارد عمل شده است. اين در حالي است كه نهادهاي ديگر كه متولي ورزش هستند، مي توانند آمار بدهند آنها چه اقدامي در اين حوزه انجام داده اند.

رئيس سازمان ورزش بسيج با انتقاد از اينكه متوليان گامي براي تشويق مردم براي ورزش كردن انجام نمي دهند، گفت: متاسفانه از ظرفيت هايي كه وجود دارد استفاده نمي كنيم، به عنوان نمونه همين ساحل ها، وقتي وسيله و مكاني براي ورزش سالم در ساحل ها وجود نداشته باشد، مردم به سمت چيزهاي ديگر كشيده مي شوند، چون امكاناتي ايجاد نشده كه از آن استفاده كنند.

وي با بيان اينكه اين كارهاي بي بديل بسيج بايد انعكاس پيدا كند، تاكيد كرد:انعكاس فعاليت ها مي تواند قدمي براي ايجاد انگيزه در سطح جامعه باشد. در همين راستا بايد در حوزه روابط عمومي هاي سپاه هاي استاني چند اتفاق رقم بخورد.اول موضوع فرهنگ سازي است، مقام معظم رهبري 10 سال با اشاره به اهميت شادابي و نشاط و جامعه، مصداق آن را توسعه ورزش همگاني عنوان كردند اما متوليان ورزش براي فرهنگ سازي تلاشي نمي كنند. موضوع دوم، بحث آموزش است، اينكه بعد از فرهنگ سازي، مردم چگونه و چطور بايد ورزش كنند. مسئله سوم تشويق و ترغيب مردم به ورزش است.بايد در بسيج با توجه به ابزارهاي موجود در سالي كه به نام اقدام و عمل نامگذاري شده است، قدم هاي موثري در حوزه فرهنگ سازي براي ورزش برداشته شود.
ارسال نظرات