با حضور امام جمعه شهرستان گرمسار و مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان و کارشناسان گردهمایی مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد گرمسار و آرادان برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۸۶۷۱۴
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹

به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان، به نقل از دبیرخانه کانون فرهنگی هنری مساجد استان سمنان؛ امام جمعه شهرستان گرمسار در گردهمایی مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان های گرمسار و آرادان و ایوانکی مسجد را مکانی مهم برای جذب نوجوانان و جوانان با اجرای برنامه های فرهنگی و نوع دانست و گفت: مساجد به نوعی به یک مرکز اجتماع نوجوانان و جوانان تبدیل شوند.

حجت الا اسلام سید علی مهدی نژاد توطئه فرهنگی و رسانه ای دشمن را واقعی و جدی دانست و افزود: ماهواره ور سانه های غربی به دنبال ایجاد شادابی های کاذب و مضر در میان گروه نوجوان و جوان اسلامی بوده و باید ارگان های فرهنگی در این زمینه با ارائه برنامه های جایگزین خط و تفکری تماشای برنامه های ماهواره ای را کاهش و حذف كنند.

نقش کانونهای مساجد در امر مسجد محوری قابل لمس است

وی با اشاره به اینکه گسترش فرهنگی باید برمبنای خرد، اندیشه و تعقل باشد افزود: فرهنگی مطلوب است که در خدمت اصول اسلامی و مبانی اعتقادی بوده و ریشه در سنت ها، آداب بوده و نشأت گرفته از هنجارهای مثبت باشد.

وی تلاشهای صورت گرفته از سوی دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد را مهم خواند و افزود: دبیرخانه کانونهای مساجد در سالیان اخیر ارتباط خوبی با مساجد برقرار کرده و تا حد زیادی در مسجد محوری و جذب نوجوانان و جوانان به مساجد موفق بوده و باید این تلاشها بیشتر و سازنده تر شود.

مهدی نژاد از مدیران کانونها خواست در امر ساماندهی نیروهای هدف در مساجد که نوجوانان و جوانان هستند اهتمام بیشتری داشته باشند و افزود: نقش کانونهای مساجد در امر مسجد محوری قابل لمس است که این تلاشها مرهون اخلاص و دلسوزی مدیران کانونها است.

مساجد به عنوان کانون تربیت دینی و فرهنگی مورد توجه و استفاده مطلوب قرار گیرد

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان سمنان گفت: کانون‏‌های فرهنگی و هنری مساجد در استان سمنان نقش مهمی در اجرای امور فرهنگی و جذب نوجوانان و جوانان به مساجد دارند.

حجت الاسلام محمد رضا حدادیان به فرا رسیدن فصل تابستان اشاره داشت و افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد می‏‌توانند در غنی‏‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

حدادیان اظهار داشت: والدین همواره با فرا رسیدن فصل تابستان درباره غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان، نوجوانان و جوانان خود با مشکلاتی مواجه می‏‌شوند و نگرانی‏‌هایی دارند که تا حدی نیز به‏‌ حق است .

وی تصریح کرد: در این زمینه، مسئولان رسالت سنگینی بر عهده داشته و با توجه به اینکه بسیاری از کارشناسان اجتماعی و حوزه جوانان اعتقاد دارند که در فصل تابستان و به‌ دنبال تعطیلی مدارس، شرایط بروز بزهکاری در نوجوانان بیشتر می‌شود، کانون‏‌های مساجد در این زمینه ورود پیدا کرده‏‌اند.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان سمنان گفت: با توجه به هجمه دشمنان و ترفندها، توطئه ها و تهاجم آنها، اعضای این کانون ها با تشریح و آسیب شناسی هجمه دشمنان اجرای برنامه های فرهنگی، هنری و مذهبی را با هدف خنثی سازی این توطئه ها در دستور کار قرار داده اند.

حدادیان با اشاره به اینکه شرایط فرهنگی حاکم بر جامعه ایجاب می کند تا مساجد به عنوان کانون تربیت دینی و فرهنگی مورد توجه و استفاده مطلوب قرار گیرد اظهار داشت: در این راستا لازم است محتویات مساجد به روز شود و فلسفه تعلیم و تربیت با عزم ملی و مدیریت جهادی دنبال شود.

۳۳ کانون فرهنگی هنری در مساجد شهرستان های گرمسار ، آرادان وایوانکی فعالیت دارند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان گرمسار نیز در این گردهمایی از فعالیت ۳۳ کانون فرهنگی هنری در مساجد شهرستان های گرمسار، آرادان وایوانکی خبرداد و گفت: در حال حاضر 14 کانون فرهنگی هنری مسجد در شهرستان گرمسار، 14کانون فرهنگی هنری مسجد در شهرستان آرادان وپنج کانون فرهنگی هنری مسجد در ایوانکی فعالیت دارند.

جواد بهادری هدف فعالیت و ایجاد کانون های فرهنگی در مساجد را انجام فعالیت های فرهنگی و هنری و قرآنی در مساجد و جذب جوانان وپر کردن اوقات فراغت آنها عنوان کرد و افزود: این مراکز در ایام های مختلف ملی، مذهبی برای تمام سنین برنامه های متنوع دارد.

در این گردهمایی مجوز فعالیت کتابخانه امام جعفر صادق (ع)مسجد جامع ایوانکی،کتابخانه منتظران مسجد صاحب الزمان(عج) گرمسار،کتابخانه جواد الائمه (ع)مسجد جواد الائمه (ع) گرمسار،کتابخانه کانون حضرت معصومه (س) مسجد امام رضا (ع)ایوانکی و کتابخانه صاحب الزمان (عج) مسجد صاحب الزمان (عج)آرادان اهداء شد.

همچنین در این گردهمایی در خصوص تبیین برنامه های سال جاری، آشنایی هرچه بیشتر مدیران با وظایف و اختیارات خود در کانونهای فرهنگی هنری، طرح غنی سازی اوقات فراغت، امضای تفاهم نامه‌ها، درجه بندی سطح کانون ها و...بحث و تبادل نظر شد.

قرائت زیارت عاشورا و اقامه نماز جماعت از برنامه های جنبی این گردهمایی بود.


ارسال نظرات
پر بیننده ها