خبرهای داغ:
سرپرست اداره کل نظارت و هماهنگی امور خدمات شهری شهرداری قم از جانمایی و سامان دهی بیش از 85 ایستگاه صلواتی برای پذیرایی از زائران و مسافران ایام الله 14 و 15 خرداد در بلوار پیامبر اعظم (ص) این شهر خبر داد.
کد خبر: ۸۶۸۶۶۹۳
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سید محمود میرهادی روز دوشنبه در جلسه ستاد بزرگداشت سالروز ارتحال حضرت امام (ره) و ایام الله خونین 15 خرداد در سالن جلسه های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم با بیان اینکه سال گذشته نیروهای مردمی از 10 شهر از استان های همجوار اقدام به برپایی ایستگاه صلواتی در قم نمودند، اظهار داشت: با توجه به فرهنگ سازی های صورت گرفته امسال شاهد استقرار ایستگاه های صلواتی به همت اقشار مختلف مردم از 30 استان کشور خواهیم بود.

وی همچنین با اشاره به تشکیل ستاد تسهیلات زائران ویژه ایام مذکور در سطح مناطق 8 گانه شهرداری قم اضافه کرد: در این ستادها کلیه نیازمندی های زائران از جمله خدمات فرهنگی تامین و ارائه می شود. 

وی همچنین با اشاره به فضای خوب و مساعدی که جهت ارائه خدمات و محصولات فرهنگی متنوع در پارکینگ ها و پارکسوارهای اطراف هسته مرکزی شهر و مسجد مقدس جمکران بوجود آمده است، افزود: کلیه دستگاه ها و نهادهای اجرایی به منظور ارائه خدمات فرهنگی خود می توانند در ستادهای ویژه شهرداری در همه مناطق شهر مستقر شوند. 

میرهادی همچنین با تاکید بر آماده باش کامل مجموعه شهرداری برای پذیرایی از زائران ایام الله در پیش رو، از فعالیت بیش از 2 هزار و 500 نیروی خدماتی، ستادی و فضای سبز خبر داد، و افزود: علاوه بر آماده سازی بوستان ها بویژه در مبادی ورودی شهر امکان تامین مایحتاج ضروری زائران از جمله آب آشامیدنی و نان نیز در این مراکز فراهم شده است.

معاون فرهنگی سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) نیز در این جلسه با اشاره به سازماندهی بیش از 12 هزار نفر جهت اعزام به مرقد مطهر امام به منظور شرکت در مراسم سالگرد ارتحال، افزود: یک سری بسته و اقلام فرهنگی نیز تهیه شده که یک روز قبل از اعزام جهت توزیع در اختیار کاروان ها قرار داده می شود.

اکبر بختیاری همچنین با تاکید بر اهمیت همکاری نهادهای فرهنگی برای تهیه و تدارک بهترین محصولات فرهنگی ویژه این ایام، تصریح کرد: ارگان های مختلف اگر طرح های ویژه ای برای محتوای این اقلام دارند، باید آن را برای استفاده و به کارگیری به کمیته فرهنگی ستاد ارائه کنند.

نصرت الله لطفی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم نیز با تاکید بر اینکه کار فرهنگی در قالب کاروان جوابگو نیست، خاطر نشان کرد: طبق تجربه های سال های قبل تهیه بروشور، عکس و سایر اقلام فرهنگی نمی تواند کارایی لازم و مطلوبی را در کاروان اعزامی داشته باشد، از این رو همه ظرفیت ها و توانایی های موجود برای ارائه خدمات فرهنگی به زائران باید در داخل شهر مورد استفاده قرار گیرد. 

پانزدهم خرداد ماه سر آغاز نهضت اسلامی به رهبری حضرت امام (ره) در سال 42 است، که در جریان این رویداد مهم و تاریخی جمع زیادی از طلاب و روحانیان به دست عمال رژیم پهلوی به شهادت رسیدند.
ارسال نظرات