رئیس کارگروه اقتصاد مقاومتی اصناف و بازار وزارت اقتصاد گفت: بیش از ۷۰ درصد اقتصاد کشور دست دولت است.
کد خبر: ۸۶۸۶۵۲۹
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج،  زمانی دبیر کارگروه ستاد اقتصاد مقاومتی مرکز مقاومت بسیج وزارت اقتصاد امروز در نشست کارگروه اقتصاد مقاومتی اصناف و بازاریان کشور با اشاره به رویکردهای عملی اجرای این سیاست‌ها اظهار داشت: مرکز مقاومت بسیج وزارت اقتصاد در دو بخش تخصصی و عمومی اقدامات مؤثری در راستای اجرای این سیاست‌ها تدارک دیده است.

وی به موضوع سیاست های تخصصی در اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: چندین کارگروه فعال از بسیجیان و نخبگان، ایجاد و جلسات در این راستا برگزار شده و می‌شود. در این کارگروه‌ها، کارگروه بانک با حضور جناب حسین‌زاده مدیرعامل جدید بانک ملی انجام شد و انتخاب ایشان به عنوان مدیرعاملی که از نیروهای بسیج هستند، نشان می‌دهد از ظرفیت‌های بسیج باید استفاده شود.

دبیر کارگروه ستاد اقتصاد مقاومتی مرکز مقاومت بسیج وزارت اقتصاد در مورد موضوع قاچاق نیز تصریح کرد: کارگروهی در این زمینه وجود دارد، تا بتوان اقدام عملی در این زمینه مبذول کرد. در حال حاضر، 4 تا 5 درصد قاچاق مدیریت می‌شود و باید برنامه‌ریزی مناسبی در این حوزه داشت.

زمانی به تصریح کارگروه‌های عمومی پرداخت و یادآور شد: کارگروه منابع انسانی و استفاده از ظرفیت‌های نیروی انسانی، همچنین کارگروه فاوا و نقش آن در آی‌تی و حملات سایبری فعال است. کارگروه بهینه‌سازی مصرف انرژی و دیگر کارگروه‌ها نیز در جهت اصلاح الگوی مصرف فعال هستند.

در ادامه این نشست، قاسم نوده فراهانی رئیس کارگروه اقتصاد مقاومتی اصناف و بازار اظهار داشت: 2 مشکل به اقتصاد کشور ضربه وارد می‌کند، اکنون بالغ بر 20 هزار میلیارد تومان قاچاق کالا به کشور وجود دارد که باید با این موضوع مقابله جدی شود.

وی تأکید کرد: حمایت از تولید، موضوع دیگری بوده، متأسفانه دولت از تولید به خوبی حمایت نمی‌کند و بیش از 70 درصد اقتصاد کشور دست دولت است.

فراهانی از سازمان امور مالیاتی درخواست کرد، در رسیدگی و ارائه برگه قطعی مالیاتی سال‌های گذشته که اقدامات خوبی انجام شده، کسری بیشتری به خصوص در سطح استان‌ها انجام شود.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد باید در سطح استانها دستور داده شود که در استان‌ها به صورت جدی‌تر عملیاتی شود.

ارسال نظرات