خبرهای داغ:

با حمایت بسیج سازندگی ناحیه گرمه دومین کارگاه خیاطی تولیدی در شهرستان گرمه راه اندازی شد

توجه به تولیدات داخلی برای تقویت اقتصاد مقاومتی یکی از مضامینی است که رهبر انقلاب در سال‌های متمادی به آن توصیه داشته و آن را یکی از راه‌های تحول ساز اقتصاد تک‌محصولی کشور می‌داند.
کد خبر: ۸۶۸۶۴۸۱
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج: در شهرستان گرمه ظرفیت‌های پنهان و مغفولی وجود دارد که در صورت حمایت و شناسایی می‌تواند به‌عنوان راهکاری مؤثر در تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق اقتصادی شهرستان به‌کارگیری شود.

شهرستان گرمه سابقه دیرینه‌ای در بافت کلاه کرکی، فرش، گلیم و انواع صنایع‌دستی دارد و ازاین‌رو آشنایی زنان این دیار با صنایع‌دستی موضوع تازه‌ای نیست؛ هنر دست شیر زنان گرمه‌ای زبانزد عام و خاص بوده است و بانوان این خطه از کشورمان در این زمینه دستی بر آتش دارند.

بی‌شک نقش و نگاره‌های زیبا و چشم‌نواز در محصولاتی که با دستان پرتوان زنان و مردان گرمه‌ای ساخته می‌شود تجلی‌گر اهتمام مردم این دیار در جهت محقق شدن اقتصاد مقاومتی، توجه به فرامین مقام معظم رهبری و کمک به توسعه اقتصادی است.

زهرا پرند یکی از فعالان عرصه اقتصاد مقاومتی در شهرستان گرمه است که توانسته با احیاء سنت‌های رو به فراموشی و ایجاد کارگاه صنایع‌دستی، رونق اقتصادی بسیاری برای خانوارهای ساکن در گرمه ایجاد کند.

 

این فعال عرصه اقتصادی توانسته با همت و پشتکار خود به‌عنوان یک بانوی بصیر و نمونه بر تمامی مشکلات زندگی فائق آید و به بیش از ۳۰۰ بانوی دیگر توانایی‌های لازم برای ورود به عرصه تولید محصولات صنایع‌دستی را آموزش دهد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها