در محضر بنیان گذار کبیر انقلاب/4
اینها ماها را همیشه با این مسائل مى ترسانند. دست به آن نزنید که نخواهد شد، غیر از آمریکا کارى نمى تواند بکند، غیر از فرانسه و نمى دانم چى نمى توانند بکنند.
کد خبر: ۸۶۸۶۳۶۵
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، در چهارمین سری از مجموعه بازخوانی خط نورانی امام خمینی (ره)، بیانات ایشان در خصوص اینکه عده ای قصد ارتباط گرفتن با آمریکا و نادیده گرفتن توانمندی های داخلی را دارند را در ادامه می آوریم، امام راحل فرمودند:

اینها ماها را همیشه با این مسائل مى ترسانند. دست به آن نزنید که نخواهد شد، غیر از آمریکا کارى نمى تواند بکند، غیر از فرانسه و نمى دانم چى نمى توانند بکنند. در صورتى که ثابت کردند جوان هاى ما و کارمندهاى ما و همه اشخاصى که در این امور مربوط هستند، به اینکه : نه ، آن کارهایى که آنها ممتنع مى دانند، اینجا ممکن است و ما باید این را راهى باز کنیم براى کارهاى بزرگتر. نترسیم از مطلب که ما نمى توانیم بکنیم . نخیر میتوانیم بکنیم .(1)


آن روزى که این جوانهاى بیدار عزیز ما این لانه جاسوسى را گرفتند، این شیاطین به دست و پا افتادند. یکى گفت که اینها خط شیطان هستند و دنبال این کردند که ما الآن اسیر آمریکا هستیم . نه اینکه نمى فهمیدند که نه ، اسیر آمریکا نیستیم ، مى خواستند که ما را از استقلال بیرون بیاورند و به دامن آمریکا بیندازند و قضیه گرفتن این محل جاسوسخانه ناگوار بود براى آنها، براى اینکه پرونده هاى اینها هم ظاهر مى شد، پیدا مى شد این پرونده ها. اینهمه کوشش براى اینکه اینها - را رها کنید بروند، ما در گرو آمریکا هستیم ، اینها را بگذارید بروند اینها این جوانهاى عزیز ما که مى گفتند ما در خط اسلام هستیم ، مى گفتند به آنها که شما در خط شیطان هستید، خوف این بود که این پرونده ها ظاهر بشود و این چهره هائى که قالب زدند خودشان را، این چهره ها معلوم بشود که چطور اشخاصى بودند.(2)

پی نوشت ها:
(1): صحیفه نور، جلد: 18، ص : 116، در جمع رئیس جمهور، وزیر نفت و کارکنان وزارت نفت ، تاریخ سخنرانى : 30/6/62
(2): صحیفه نور، جلد: 15، ص : 68، در جمع خانوده هاى شهدا در 7 تیر و اعضاى دفتر مرکزى حزب جمهورى اسلامى ، تاریخ سخنرانى : 13/4/60

ارسال نظرات