معاون هماهنگ کننده سپاه امام صادق(ع) بوشهر:

رهبری مصداق بارز آیه «أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ و رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ » هستند

معاون هماهنگ کننده سپاه امام صادق(ع) بوشهر گفت: مقام معظم رهبری مصداق بارز آیه شریفه «أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ و رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ » هستند.
کد خبر: ۸۶۸۶۲۸۹
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰

سهراب انبارکی در گفت وگو با خبرگزاری بسیج در بوشهر به شباهت های شخصیتی، اندیشه‌ای و مدیریت رهبر معظم انقلاب با حضرت امام خمینی(ره) پرداخت و اظهار داشت: حضرت امام از نظر شخصیتی دارای ویژگی های منحصر به فردی بود. انبارکی با تاکید بر اینکه امام راحل(ره) اجتماع ضدین بودند، ادامه داد: امام خمینی(ره) توانسته بودند جاذبه و دافعه را در وجود خود به نحو مطلوبی به صورت متوازن جمع کنند وما میبینیم که امام در موقع خود در بعضی مواضع قاطعترین فرد و در بعضی مواقع رئوف ترین فرد جامعه می شد.

وی بیان کرد: این اجتماع جاذبه و دافعه امام (ره) برگرفته از آن اخلاق علوی بود که در اقع برگرفته که از حضرت علی(ع) جد بزرگوارشان به حضرت امام نیز به ارث رسیده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام صادق(ع) بوشهر با بیان اینکه دقیقا از نظر فردی و شخصیتی در حضرت امام همین ویژگیهای شخصیتی ایشان در وجود ذی وجود مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای نیز متبلور است.

انبارکی تاکید کرد: مقام معظم رهبری هم در موضع گیری های مختلفی که در نظام اسلامی داشتند گاهاً ما ایشان را در اوج جاذبه میبینیم و بعضی اوقات هم میبینیم که در مقابل دشمنان با چه قاطعیتی ایستادگی می کنند و مصداق بارز آیه شریفه واشدٌّعلی الکفار و رحماهم بینهم هستند.

وی تصریح کرد: در حوزه مسائل عالی ترین فضایل انسانی و اسلامی که در حضرت امام سراغ داریم اخلاق و رفتار پسندیده حضرت امام، مردم داری،ساده زیستی همه اینها ویژگیهای شخصیتی و فضائل بلندی است که در حضرت امام خمینی بودند همه این فضائل را در وجود امام خامنه ای نیز شاهد هستیم و این چیزی نیست جزء اقتباس از سیره ائمه معصومین(ع) که در واقع قول، فعل و تقریر از معصوم را نصب العین ویژگیهای شخصیتی خود قرار داده اند و این نقاط بارز رهبران جامعه اسلامی است.

معاون هماهنگ کننده سپاه امام صادق(ع) بوشهر خاطرنشان کرد: از نظراندیشه‌های حضرت امام و مقام معظم رهبری وجه شبا هتهای مختلفی در اندیشه‌های این دو بزرگوار وجود دارد. اندیشه های حضرت امام برگرفته از تعالیم وحیانی انبیاء(ع)، کتاب و سنت است و میبینیم که این اندیشه ها در وجود حضرت امام هست و در وجود مقام معظم رهبری هم هست.

انبارکی بیان داشت: حضرت امام یک مدل جدیدی از حکومت را ارائه کردند که این مدل جدید حکومتی در واقع متبلور یافته در نظام حاکمیت ولایت مطلقه فقیه و این مدل الحمدالله در دنیا بعنوان یک مدل جدید و یک مدل بسیار ارزشمند در حال عرضه شدن است و ملتهای جهان دریافتند که حتی می توانند با داشتن حکومتهای دینی و اسلامی بتوانند جامعه خود را به تکامل برسانند.

وی افزود: شباهت های زیادی از نظر مدیریتی حضرت امام و مقام معظم رهبری چیزی فراتر از سیستم مدیریتی داشتند.

انبارکی تاکید کرد: امام بر دلها حاکم بودند و این ویژگی شخصیتی که در وجود حضرت امام(ره) بود دقیقاً در وجود مقام معظم رهبری هم هست و ما میبینیم که در ادوار مختلف و هم مراحل مختلف و برهه های مختلف از انقلاب اسلامی در تیرماه 78 و در فتنه سال 88 دیدیم که مردم چگونه دل در گرو رهبری عزیز دارند و رهبری هم چگونه با مردم تعامل و مدار می کنند و این حاکی از یک سیستم و یک روشی فراتر از فرماندهی و مدیریتی است و یک امر رهبری است که امام راحل این امر را دنبال می کردند و مقام معظم رهبری هم الحمدالله این روحیه بلند و پیامبرگونه را در وجود مبارکشان دارند.و ان شاءالله امیدواریم که این نظام مطلقه ولایت فقیه که استمرار حرکت انبیاء است ان شاءالله متصل به قیام حضرت حجت شود و شاهد شکل گیری تمدن بزرگ اسلامی با محوریت جمهوری اسلامی به عنوان ام القرای جهان اسلام باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات