مدیر مدرسه «سردار حاج قاسم سلیمانی» هدف از تاسیس این مدرسه والدین محور را تربیت قاسم سلیمانی‌های نسل آینده کشور متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی عنوان کرد.
کد خبر: ۸۶۸۶۲۸۷
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، در میان همه اخبار و تصاویری که ممکن است در طول روز نظرت را به خود جلب کند، کافی است یکبار چشمت به پوستر تبلیغاتی مدرسه بیفتد؛ آنگاه موجی از سؤالات در ذهنت ایجاد می شود که چرا نام مدرسه حاج قاسم سلیمانی است؟ برای یافتن پاسخ سؤالات بیشماری که در ذهنم موج می‌زد به سراغ مدیر مدرسه رفتم.

حسین رسولی با بیان اینکه طبق فرمایشات مقام معظم رهبری سیستم آموزش و پرورش کشور به صورت وارداتی از غرب و کهنه است و پاسخگوی نیاز مردم کشورمان نیست، می‌گوید: بر همین اساس تصمیم گرفتیم مدرسه ای متناسب با فرهنگ ایرانی و اسلامی ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه مدرسه «سردار حاج قاسم سلیمانی» تاکنون به صورت طرح مدرسه در مسجد برگزار می‌شد، می‌افزاید: در چند سال گذشته این مدرسه با محوریت نماز، قرآن و نهج‌البلاغه برگزار شده است و هم‌اکنون ثبت‌نام آن برای سال تحصیلی آینده آغاز شده است.

مدیر مدرسه سردار حاج قاسم سلیمانی علت نامگذاری این مدرسه را به نام سردار سلیمانی، پیشتاز بودن وی در مسیر جهاد عنوان کرده و اینگونه ادامه می‌دهد: خرمشهرهای زیادی برای آزادسازی وجود دارد و نیاز به جهاد اکبر و خط‌شکنانی است که در این راه گام برداشته باشند.

رسولی با اشاره به اهداف تاسیس این مدرسه می‌افزاید: این مدرسه با دغدغه تربیت نیرو و برای خانواده‌هایی که دوست دارند فرزندان‌شان سردار سلیمانی‌های نسل آینده کشور باشند، تاسیس شده است.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان پس از ثبت‌نام در این مدرسه، در مسجد به تحصیل پرداخته و فقط امتحانات پایان ترم خود را در مدرسه برگزار می‌کنند، تصریح می‌کند: در این مدرسه علاوه بر تدریس همه دروس مدرسه توسط معلمان، دروس دینی، فرهنگی و برنامه‌های آموزشی فراوانی برای ارائه به دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است.

مدیر مدرسه حاج قاسم سلیمانی با بیان اینکه این مدرسه به صورت والدین محور اداره می‌شود، ادامه می‌دهد: والدین دانش‌آموزان باید در بسیاری از برنامه‌های مدرسه حضور داشته باشند که حضور پدران به همراه فرزندان خود در برنامه‌های دوره‌ای زیارت حرم علی بن موسی الرضا (ع)، کوهنوردی و شنا از جمله این برنامه‌ها است.

رسولی با بیان اینکه در حال حاضر تبلیغات مدرسه عمومی نشده و تنها به صورت معرفی مدرسه توسط والدین دانش‌آموزانی که سال‌های قبل در این مدرسه تحصیل کرده‌اند انجام می‌شود، اضافه می کند: پس از ثبت‌نام دانش‌آموزان، تحقیقاتی برای شناخت خانواده دانش‌آموز انجام می‌شود تا دانش‌آموزان مستعد شناخته شده و پذیرش شوند.

وی با بیان اینکه بندهایی برای پذیرش دانش‌آموزان وجود دارد و به دنبال افزایش کمیت مدرسه نیستیم، می‌گوید: برای مثال در صورتی که محرز شود خانواده دانش‌آموز از ماهواره استفاده می‌کنند، از ثبت نام دانش‌آموز جلوگیری به عمل می‌آید.

مدیر مدرسه حاج قاسم سلیمانی با بیان اینکه برای سال تحصیلی آینده برنامه‌های جدیدی را در مدرسه اجرا خواهیم کرد، ارائه فرمایشات روز مقام معظم رهبری به دانش‌آموزان، حفظ یکصد جمله از نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و یکصد آیه از قرآن کریم را از جمله برنامه‌های سال جدید تحصیلی این مدرسه عنوان می‌کند.

رسولی با بیان اینکه امسال تنها از دانش‌آموزان مقاطع هشتم، نهم و دهم در دو گروه دختران و پسران ثبت نام خواهد شد، تاکید می‌کند: ثبت نام از اول خرداد شروع شده و علاقمندان برای ثبت‌نام می‌توانند تا اول تیرماه به مسجد صنعتگران واقع در فلکه برق مراجعه کنند.

به نظر می‌رسد مدرسه حاج قاسم سلیمانی در میان مدارس مختلفی که در کشورمان به تعلیم و تربیت نوجوانان مشغولند، مدرسه متفاوتی باشد چراکه درس خواندن در فضای مسجد نه تنها شادابی و نشاط معنوی مسجد را به دانش‌آموزان منتقل می‌کند، بلکه می‌تواند آنها را به سفیران و الگوی فرهنگ اسلامی در خانواده و جامعه تبدیل کند.





ارسال نظرات
پر بیننده ها