خبرهای داغ:
رئیس جمهور گفت: کار در میدان سیاست نیز مانند میدان جنگ بسیار سخت است و مذاکرات هسته‌ای کار بسیار بزرگی بود و امروز به همه بزرگان این سرزمین فخر می‌کنیم.
کد خبر: ۸۶۸۶۲۴۰
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در دیدار با علماء، ایثارگران و برگزیدگان آذربایجان‌غربی اظهار داشت: این استان مزیت‌های بسیار خوبی دارد که در بدو ورود 4 کودک نازنین با 4 زبان متفاوت و الان هم چند سخنران از اهل تشیع و تسنن و مسیحیان همگی ندای وحدت سر دادند و این خیلی برایم جالب بود.

وی گفت: در ایام خردادماه که متعلق به امام خمینی (ره) است قرار داریم و باید بدانیم که همه این وحدت و یگانگی و پیشرفت کشور را مدیون امام هستیم.

رئیس جمهور افزود: سراسر زندگی و بیانات امام خمینی (ره) راه را برای ما مشخص کرد و در برابر رژیم تا بُن دندان مسلح پیروزمان کرد و امروز همان مسیر توسط خلف صالح و جانشین بر حق او توسط مقام معظم رهبری ادامه می‌یابد.

وی تصریح کرد: همه اقوام و مذاهب و ادیان در پیدایی انقلاب و نظام اسلامی شریک هستند و سهم دارند و این فداکاری مردم بسیار اهمیت است.

رئیس جمهور افزود: آذربایجان غربی یکی از استان‌های تاثیرگذار در تقویت اقوام و مذاهب است.

وی افزود: خوشبختانه از یک مسیر سخت عبور کردیم و همه سرداران و سربازهای کشور در همه عرصه‌ها کارهای بزرگی انجام دادند و برای انقلاب و نظام فداکاری کردند و مردم ما نیز سپاسگزار زحمات و رشادت همه بزرگان هستند و به آنها فخر می‌ورزند.

روحانی گفت: در مذاکرات هسته‌ای هنر من این بود که افراد درستی را برای این کار انتخاب کردم. باید بگویم که کار در میدان سیاست نیز مانند میدان جنگ بسیار سخت است و مذاکرات هسته‌ای کار بسیار بزرگی بود و امروز به همه بزرگان این سرزمین فخر می‌کنیم.

رئیس جمهور اظهار داشت: نقش بانوان نیز در همه حوزه‌ها بسیار مهم و حیاتی است چون آنان نیز دوشادوش مردان به کشور و فرهنگشان خدمت می‌کنند و امروز یک فرصت خوبی را خداوند به ما عطا کرده که امنیت نام دارد بنابراین باید در سایه این امنیت بیش از پیش وحدت و انسجام داشته باشیم.

وی گفت: کشورهای همجوار را نگاه کنید، نا امنی‌ها کل منطقه را فرا گرفته اما در این میان حرکت بچه‌گانه یک کشور را ببینید که چگونه جلوی رفتن مردم ایران به مکه و مدینه و خانه خدا را گرفته است در حالیکه مکه و مدینه از آن همه مسلمانان است و جهان اسلام حق دارد که سالانه به حج برود.

رئیس جمهور گفت: هیچ کس نباید به فکرش خطور کند که در میان قوای کشور و مردم این استان و کشور اختلاف وجود دارد و این یک وهم است.همین اتحاد و انسجام و امنیت باعث موفقیت و پیشرفت ما شده است و امروز روز آمدن به صحنه و کار و تلاش است.

روحانی اظهار داشت: بیکاری در این استان زرخیز و با همه امکانات و نعمت‌های خدادای و شرایط و مرز و دادوستد خارجی معنی ندارد.در همین سفر تصمیم گرفتیم 49 پروژه با 949 میلیارد تومان به تصویب برسانیم تا ظرف 2 سال پیش رو به اتمام برسند.

ارسال نظرات