نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: دولت یازدهم با تصویب بودجه لازم و ایجاد بسترهای فرهنگی به تقویت مساجد و مراکز دینی آذربایجان غربی توجه کند و لازم است کتابخانه عظیم ادیان ابراهیمی در ارومیه احداث شود.
کد خبر: ۸۶۸۶۲۳۸
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در مراسم دیدار علماء، ایثارگران و برگزیدگان آذربایجان‌غربی با رئیس‌جمهور که از دقایقی پیش آغاز شده با خیر مقدم به حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی اظهار داشت: حضور رئیس جمهور در این منطقه قلب مردم استان را شاد کرد و انشالله با اتخاذ تصمیمات مناسب قلب مردم شادتر نیز می‌شود.

وی تصریح کرد: انتظار ما این است که رئیس‌جمهور برخی توهمات برخی اشخاص و ایجاد فاصله با رهبری را مدیریت کنند و اجازه ندهند این مساله مطرح شود و باعث ایجاد بدبینی و اختلاف در دولت شود.

امام جمعه ارومیه گفت: درخواست علما و روحانیون آذربایجان غربی از حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی به عنوان رئیس‌جمهور این مملکت این است که دولت به معنی واقعی کلمه به حوزه‌های علمیه توجه ویژه داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: تقویت مساجد و مراکز دینی جزو وظایف یک حکومت اسلامی است بنابراین این همه جزو مطالبات مردم و در زمره نیازهای این استان به شمار می‌آید.

وی اظهار داشت: آذربایجان غربی به دلیل ویژگی‌های قومیتی و دینی می‌تواند به عنوان محور گفتمان ادیان ابراهیمی شناخته شود بنابراین با اهتمام دولت و نهادهای فرهنگی می‌توان این ویژگی را در استان بسیار برجسته‌تر کرد.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: ایجاد کتابخانه عظیمی از انواع کتب متعلق به ادیان ابراهیمی در این استان ضروری است و می‌تواند ریشه‌های عمیق پیوند مردمان این سرزمین با یکدیگر را بیش از پیش تقویت کند.

ارسال نظرات