نماینده مردم تکاب در مجلس نهم در گفتگو با «بسیج»:

حق کارگران معدن آق دره شلاق خوردن نیست/ اجازه دهید صدای اعتراض کارگران یک منطقه آلوده به سیانول شنیده شود

مهدی عیسی‌زاده گفت: حق کارگران معدن طلای آق دره شلاق خوردن نیست، حداقل مسوولین اجازه دهند تا کارگران در پی مطالبات شان اعتراض کنند، صدای مردم و کارگران مظلوم از یک منطقه آلوده شده به سیانول را بشنوند و شلاق خوردن در این منطقه چیزی نیست بیش از این به کارگران و مردم آق دره ظلم شده است.
کد خبر: ۸۶۸۶۲۲۸
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸

مهدی عیسی زاده نماینده مردم تکاب در مجلس نهم در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به شلاق خوردن 17 کارگر معدن طلای آق درّه اظهار داشت: من اعتقاد دارم در مورد کارگران عزیز تکاب و تمام کارگران معادن و کارخانه های طلا در آق دره و مناطقی که همجوار در شهرستان تکاب هستند، ظلم می‌شود.

وی با بیان اینکه صاحبان طلا و پول در آق دره حامیان دولتی با خود همراه دارند افزود: همه آحاد مسوولین چه ریز و چه درشت همیشه حامی آقایان ظالم جویای طلا و صاحبان طلا بودند تا هر چه در توان دارند طلای بیشتری را از تکاب به یغما ببرند تا  بتوانند پول بیشتری را به جیب خود بزنند.

عیسی زاده بیان داشت: صاحبان معادن طلا، خاک پاک را به مواد سیانول آلوده می سازند و این خاک در فاصله فصول پاییز و بهار از طریق نزولات آسمانی شسته می شود و به سفره های آبی و رودخانه های آبی  مردم آق دره وارد می شود، آلودگی آب  از طریق سدهای باطل انجام می شود و جیوه هم به شکل غیر استاندارد در آب پراکنده می شود.

وی در ادامه بیان داشت: کارگران منطقه آق دره، مطالبات حداقلی در زمینه حقوق و دستمزد در حد متوسط و بیمه داشته اند لذا تمام خطرات را متقبل می شوند ولی تا مدتی قبل که بنده پیگیری می کردم حتی قرارداد کاری یک ماهه و آن هم دست هفتم در خانه ای بسته می شد که بعد از اینکه کارگری ادعای قرار داد را داشت آن را تکذیب و ردّ می کردند.

عیسی زاده در خاتمه افزود: حق کارگران معدن طلای آق دره شلاق خوردن نیست، حداقل مسوولین اجازه دهند تا کارگران در پی مطالبات شان اعتراض کنند، صدای مردم و کارگران مظلوم از یک منطقه آلوده شده به سیانول را بشنوند و شلاق خوردن در این منطقه چیزی نیست بیش از این به کارگران و مردم آق دره ظلم شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار