خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه شاهرود گفت: دشمن یک جنگ تمام عیار را در حوزه های مختلف بویژه حوزه فرهنگی علیه ما به راه انداخته است و وظیفه هنرمندان در این مقابله سنگین تر است.
کد خبر: ۸۶۸۶۲۲۶
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حمید دامغانی در نشست اعضای شورا و موثرین کانون بسیج هنرمندان شهرستان در سخنانی با ابراز خوشحالی در حضور در جمع اهالی هنر متعهد و انقلابی اظهار کرد: هر فرد در هر جایگاه و مسئولیتی که قرار دارد باید بتواند از حریم ارزش ها، حریم انقلاب، حریم دین و ولایت دفاع کند.

وی تصریح کرد: : هنرمندان باید با زبان هنر از حریم دین، حریم انقلاب و ارزش های انقلاب و حریم ولایت دفاع و پاسداری کنند.

دامغانی با اشاره به سیطره غرب بویژه آمریکا برتعداد زیادی از کشورهای جهان افزود: یکی از کاربردی ترین ابزاری که آمریکا برای افزایش سیطره اقتصادی، فرهنگی و سیاسی بر دیگر کشورهای جهان استفاده می کند استفاده از ابزار هنر است.

فرمانده سپاه شاهرود تصریح کرد: گذاشتن شعار یا کلماتی در جعبه کادویی زیبا و تحویل دادن آن به ملل مختلف برای نفوذ به سایر کشورها یکی از شگردهای آمریکا و کشورهای غربی است در حالی که خود آنان برعکس عمل می کنند.

وی با اشاره به دوگانگی های موجود در گفتار و عمل آمریکا و کشورهای غربی بیان کرد: تولیدات هنری غرب و آمریکا در راستای سیاست های سیاستمداران کشورشان است و متاسفانه همگرایی آنها در این حوزه باعث کسب موفقیت، پیشبرد اهداف و افزایش سیطره شان در کشورهای مختلف شده است.

فرمانده سپاه ناحیه شاهرود تاکید کرد: دشمن یک جنگ تمام عیار را در حوزه های مختلف بویژه حوزه فرهنگی علیه ما به راه انداخته است و وظیفه هنرمندان در این مقابله سنگین تر است.

وی گفت: باید این مساله را همواره مد نظر قرار داد که ما نیاز به غرب و شرق نداریم ، توکل و اتکای ما تنها به خدا و نظام جمهوری اسلامی است.

دامغانی با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری که فرمودند هرگاه اندیشه ای در قالب هنر بیاید ماندگار می شود ، افزود:هنرمندان نیز باید با استفاده از هنر خود و تولید آثار فاخر هنری و جایگاه اجتماعی خود در بین اقشار مختلف جامعه ، مردم را به حمایت از تولید داخلی و تحقق اقتصاد مقاومتی ترغیب کنید.

فرمانده سپاه ناحیه شاهرود از تلاش های اعضای کانون هنرمندان بسیجی شاهرود که چندین سال متوالی مقام اول را در بین کانونهای استان کسب کرده اند تقدیر کرد و گفت: تلاش و ایثار این هنرمندان باعث چنین موفقیتی شده است و شاهرود و هنرمندانش ظرفیت های بیشتر از این را دارند تا در سطح ملی هم دیده شوند .

عباس اعتماد مدیر کانون بسیج هنرمندان شهرستان شاهرود هم در این دیدار با اشاره به کسب مقام برتر کانون بسیج هنرمندان شاهرود در بین کانون های استان سمنان گفت: کسب مقام برتر کانون بسیج هنرمندان شاهرود مرهون تلاش ها و زحمات کلیه اعضای شورا ، موثرین و تک تک اعضای بسیج هنرمندان است.

وی با تاکید بر نقش هنرمندان و استفاده از ابزار هنر در تحقق شعار سال اظهار کرد: هنرمندان می توانند مشکلات موجود در حوزه فرهنگ و اقتصاد و تاثیر آن در زندگی روزه مره را ایده پردازی کرده و با هنر نمایی خود تاثیر بیشتری داشته باشند.

مدیر کانون بسیج هنرمندان شهرستان شاهرود با تاکید بر اینکه هنرمندان باید جایگاه آثار هنری خود را در جامعه پررنگ کرده و ارتقا بخشند ؛ افزود: انتقال مفاهیم، آرمان ها و ارزش های انقلاب و دفاع مقدس با زبان هنر به نسل جوان و نسل آینده از وظایف هنرمندان است.

مدیر کانون بسیج هنرمندان شهرستان شاهرود به نمایندگی از هنرمندان، اعضای شورا و موثرین بسیج هنرمندان ازسرهنگ دامغانی فرمانده سپاه شاهرود به خاطر همکاری های بی دریغش در حوزه فرهنگ و هنر تقدیر کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها