خبرهای داغ:

اسناد حضور رزمندگان قزوین در لشکر 17 امام علی بن ابی طالب(ع) منتقل می شود

اسناد حضور و نقش آفرینی رزمندگان قزوینی دوران دفاع مقدس در لشکر 17 امام علی بن ابی طالب(ع)، جهت تدوین کتاب به قزوین منتقل می شود.
کد خبر: ۸۶۸۶۲۲۵
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، در جلسه ای که با حضور سردار ابوالحسن کبیری دبیر کمیته تدوین و پژوهش ستاد کنگره شهدای استان قزوین و از مسئولان پژوهشکده علوم و معارف دفاع مقدس، سردار احمد فتوحی جانشین لشکر 17 در دوران دفاع مقدس، احمد حسینی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم و مهدی کربلایی از مسئولان سابق بنیاد حفظ آثار قم برگزار شد، موضوع نقش آفرینی رزمندگان قزوین در لشکر 17 مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد به منظور تدوین و ثبت این نقش به عنوان یکی از مفاخر ایثار و شهادت در استان قزوین، اسناد و تجربیات مربوطه به این استان منتقل گردد.

در این جلسه که روز پنجشنبه ششم خرداد در محل ستاد تدوین عملکرد لشکر 17 در دوران دفاع مقدس برگزار گردید، مجتبی درودیان از پیشکسوتان دفاع مقدس و از اعضای ستاد تدوین عملکرد لشکر 17 و همچنین سید محمد قاسمی معاون تحقیقات و پژوهش اداره کل حفظ آثار قم نیز حضور داشتند.

یادآور می شود: لشکر 17 امام علی بن ابی طالب(ع) در ابتدا تیپی متشکل از رزمندگان قم، قزوین، زنجان و شهرهای استان مرکزی و .... بود و سپس به لشکر 17 به فرماندهی سردار شهید مهدی زین الدین ارتقاء یافت.
ارسال نظرات