استاندار سمنان گفت: به واحدهای تولیدی نیمه فعال استان 10تا 30 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید اعطا می شود.
کد خبر: ۸۶۸۶۲۱۷
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، محمدرضا خباز در هفدهمین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان با اشاره به راه کار جدید دولت برای کمک به واحدهای صنعتی و تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل گفت : واحدهای صنعتی و تولیدی متقاضی که به دلیل بدهی نمی توانند تسهیلات بانکی دریافت کنند، می توانند به میزان مورد نیاز از تسهیلات دولتی بهره مند شوند.

وی تصریح کرد: این میزان وام از 10 میلیارد ریال تا سقف 30 میلیارد ریال است.

نماینده دولت در استان یادآور شد: متقاضیان می توانند با مراجعه به درگاه اطلاعات و خدمات صنعت، معدن و تجارت به آدرس www.behinyab.ir و وارد کردن اطلاعات خود، نسبت به دریافت آن اقدام کنند.

خباز با بیان اینکه استان سمنان یکی از نخستین استان هایی است که در این خصوص اقدام کرده است، افزود: تا کنون 96 واحد برای اخذ تسهیلات ثبت نام کرده اند.

استاندار سمنان تصریح کرد : استان سمنان 621 واحد تعطیل شده دارد که انتظار می رود متقاضیان بیشتری در این حوزه داشته باشد.

وی تصریح کرد: استان سمنان چهار هزار و 600 میلیارد ریال از طرف دولت برای پرداخت وام به واحد های صنعتی و تولیدی مصوب دارد که باید مردم استان از این فرصت پیش آمده به بهترین نحو استفاده کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان نیز در این نشست گفت: دستگاه های اجرایی عضو کارگروه رفع موانع تولید با هنفکری و همکاری درصدد افزایش بهره وری باشند تا سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی اجرایی گردد.

بهروز اسودی با اشاره به مصوبات قبلی این کارگروه افزود ، تاکنون 154 پرونده در 16 جلسه قبلی این کارگروه مورد بررسی قرار گرفته که تاکنون 351 مصوبه در راستای رفع مشکلات واحدهای تولیدی داشته است.

وی ادامه داد : 40 درصد از مصوبات به طور کامل اقدام شده است، 50 درصد آن در دست اقدام و برای 10 درصد از آن اقدامی صورت نگرفته است.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی نیمه فعال استان تصریح کرد : دریافت اخذ تسهیلات برای متقاضیان واحدهای صنعتی و تولیدی برای افزایش راندمان، حفظ اشتغال و افزایش اشتغال زایی است.

در این نشست علاوه بر بررسی مشکلات پنج واحد تولیدی استان درخواست اخذ تسهیلات 14 واحد متقاضی بررسی شد و مصوب شد به 13 واحد تولیدی و صنعتی در مجموع وام به مبلغ بیش از 130 میلیارد ریال تعلق گیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها