در گفتگو با «بسیج» ابعاد جدیدی از اخراج کارگران کاشی حافظ افشا شد
یکی از کارگران کارخانه گفت: عدم رضایت کارگران به واگذاری کارخانه کاشی حافظ شیراز باعث شده است تا هر روز اعتصاب و تجمع وجود داشته باشد.
کد خبر: ۸۶۸۶۱۸۷
|
۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸

یکی از کارگران کارخانه کاشی حافظ شیراز در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: کارخانه کاشی حافظ در حال واگذاری به شکلی مشکوک است و هر روز بر آمار اخراج کارگران افزوده می شود.

وی با بیان اینکه مدیران کارخانه صنعتی نیستند افزود: مساحت کارخانه کاشی حافظ 48هکتار است از این مقدار، 5 هکتار آن سوله بندی شده است ؛ در سال 91 ، این کارخانه به بخش خصوصی واگذار شده است این در حالی است که در زمان واگذاری، کاشی موجود در انبار 10 میلیارد تومان ارزیابی شده است که 5 میلیارد تومان در انبار قطعه بوده است.

این کارگر کارخانه خاطر نشان کرد:  در خط جدید تولیدی، پول دستگاه اکسترودل 90 میلیارد تومان تخمین زده شده است با وجود عظیم بودن کارخانه این کارخانه در حال واگذاری است؛ کارگران کارخانه قبل از اخراج 700 نفر بوده است و در حال حاضر با 200 نفرکارگر، کارخانه فعالیت می کند.

وی در خاتمه افزود: عدم رضایت کارگران به واگذاری کارخانه باعث شده است تا هر روز اعتصاب، تجمع، شورش وجود داشته باشد مطالبه کارگران این است چرا کارخانه با برند معتبر که تریلی تریلی کاشی به اقصی نقاط دنیا می فرستاد واگذار شود و چرا زمین کارخانه کاشی حافظ  توسط وزارت راه و شهر سازی خریداری شود؟!

ارسال نظرات