خبرهای داغ:
معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی نماز خبر داد
معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی نماز از برگزاری دوره کوتاه‌مدت تربیت مبلغ نماز برای 20 گروه تبلیغی خبر داد.
کد خبر: ۸۶۸۶۰۴۱
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام اسماعیل ولی‌خانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران  در قم با اشاره به برنامه‌های ماه رمضان مرکز تخصصی نماز اظهار کرد: برگزاری دوره‌های کوتاه مدت تربیت مبلغ نماز برای گروه‌های تبلیغی جهادی دفتر تبلیغات اسلامی و اداره‌کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه در دستور کار است.

وی خاطرنشان کرد: افراد شرکت‌کننده در این دوره طلاب و مبلغانی هستند که به صورت گروهی در استان‌های خاص و محروم در ایام تبلیغی مشغول فعالیت هستند.

معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی نماز با اشاره به هدف از برگزاری دوره‌های کوتاه مدت گفت: برای اینکه بتوانیم از ظرفیت تبلیغ در ترویج فرهنگ نماز در جامعه استفاده کنیم، دوره‌های کوتاه مدت تربیت مبلغ نماز برای آنها برگزار می‌شود.

وی از اعزام 20 گروه تبلیغی جهادی 40 نفره خبر داد و افزود: در این دوره مبلغان با آیات، ‌روایات، اسرار و شیوه‌های دعوت به نماز آشنا می‌شوند و گواهی مبلغ نماز دریافت می‌کنند تا در ماه رمضان در مناطقی که حضور دارند، به تبلیغ مباحث نماز بپردازند.

ولی‌خانی عنوان کرد: در نظر داریم برخی از کارشناسان و مبلغان مرکز را به استان‌های دارای ستاد اقامه نماز معرفی کنیم تا از ظرفیت کارشناسان استفاده کنند.

وی با اشاره به دوره سلامت معنوی گفت: بحث آموزش احکام بیماران به پرستاران و بهیاران در این طرح پیگیری می‌شود. همچنین آموزش احکام شرعی در زمینه نماز، سمت قبله، ‌قرار دادن مهر و خاک تیمم در اتاق بیماران و... در این طرح مد نظر است.

معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی نماز خاطرنشان کرد: طرح سلامت معنوی در 91 بیمارستان سطح کشور برگزار شده که شامل دو دوره هشت ساعته، چهار ساعت حضوری و چهار ساعت غیرحضوری بوده و در این دوره کتاب سلامت معنوی به بیماران آموزش داده می‌شود.

وی عنوان کرد: امسال 100 بیمارستان دیگر برای ارائه این طرح پیش‌بینی شده که 10 هزار پرستار و بهیار زیر پوشش این طرح قرار می‌گیرند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها