خبرهای داغ:
همراه با تیم ملی بزرگسالان ایران؛

فوتسالیست‌های قم نخستین حضور در جام جهانی را تجربه می‌کنند

فوتسالیست‌های ملی‌پوش استان قم با دعوت به تیم ملی ایران نخستین‌ بار حضور در مسابقات جام جهانی فوتسال را تجربه می‌کنند.
کد خبر: ۸۶۸۶۰۳۵
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، در حالی که رقابت‌های جام جهانی فوتسال از شهریور ماه سال جاری آغاز می‌شود و 16 تیم برتر جهان از قاره‌های مختلف برای کسب عنوان قهرمانی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند، ایران به عنوان قهرمان آسیا در این جام حضور می‌یابد.

این در حالی است که تیم ملی فوتسال کشورمان بهمن ماه سال قبل در چهاردهمین دوره رقابت‌های جام ملت‌های فوتسال آسیا به میزبانی تاشکند ازبکستان با غلبه بر تمامی حریفان خود از جمله میزبان این بازی‌ها، عنوان نخست و مقام قهرمانی قاره کهن را از آن خود کرد.

ملی‌پوشان فوتسال کشورمان در این دوره با کسب مقام نخست آسیا بعد از دو سال جام قهرمانی را از رقیب سرسخت خود یعنی ژاپن پس گرفتند تا با 12 قهرمانی عنوان پرافتخارترین تیم قاره کهن را به خود اختصاص بدهد و جواز حضور در جام جهانی فوتسال را نیز به دست بیاورد.

در ترکیب تیم ملی فوتسال کشورمان در مسابقات سال 2016 فوتسال جام ملت‌های آسیا در بهمن ماه سال 1394 دو ملی‌پوش از فوتسال استان قم یعنی علی‌اصغر حسن‌زاده و علیرضا وفایی حضور داشتند و تیم ملی با درخشش این دو بازیکن و دیگر ملی پوشان خود قهرمان قاره کهن شد.

علی‌اصغر حسن‌زاده ملی‌پوش مطرح و سرشناس فوتسال استان قم در این رقابت‌ها ستاره تیم ملی کشورمان بود که توانست عنوان برترین بازیکن جام چهاردهم را نیز از آن خود کند و برای دومین دوره متوالی عنوان بهترین بازیکن جام ملت‌های آسیا را از آن خود کند.

حسن‌‌زاده در لیست جدید تیم ملی فوتسال کشورمان در کنار علیرضا وفایی و ابوالقاسم اروجی نمایندگان فوتسال قم محسوب می‌شوند تا تیم ملی فوتسال کشورمان رسما تمرینات و برنامه‌های آماده‌سازی خود را برای حضور موفق در مسابقات جام جهانی 2016 آماده کند.

این بازیکن شاخص فوتسال استان قم سابقه حضور در دو دوره قبلی جام جهانی فوتسال در سال‌های 2008 و 2012 در کشورهای برزیل و تایلند را دارد و با حضور در جام جهانی 2016 سومین حضور در مسابقات جام‌های جهانی فوتسال تجربه خواهد کرد.

در بین دعوت‌شده‌ها به اردوی جدید تیم ‌ملی فوتسال کشورمان که 20 بازیکن هستند، علیرضا وفایی و ابوالقاسم اروجی در صورتی که مسافر کشور کلمبیا میزبان جام جهانی 2016 شوند، نخستین حضور خود در رقابت‌های جام جهانی فوتسال را تجربه می‌کنند.

علاوه بر سه ملی‌پوش فوتسال استان قم یعنی علیرضا وفایی، علی‌اصغر حسن‌زاده و ابوالقاسم اروجی، دیگر ملی‌پوشان سپهر محمدی، علیرضا صمیمی، جواد اسفندیاری، مرتضی فراهانی، محمد کشاورز، حمید احمدی، افشین کاظمی و سعید افشار هستند.

همچنین مهران عالی‌قدر، محمدرضا سنگ‌سفیدی، مهدی جاوید، حسین طیبی، احمد اسماعیل‌پور، میثم برمشوری، طاها مرتضوی، حمیدرضا ره‌انجام و محمد طاهری دیگر دعوت‌ شده‌ها به این اردو هستند تا در اردوی تیم ملی در پردیس کرج خود را برای حضور در جام جهانی آماده کنند.
ارسال نظرات