زنبورداری گلوگاه اقتصادی چهارخانوار شد؛

اقتصاد مقاومتی با طعم عسل / تصاویر

پرورش زنبور عسل و تولید عسل یکی از عرصه‌هایی است که با تکیه بر توان داخلی و استفاده از مواهب و ظرفیت‌های طبیعی در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش دارد.
کد خبر: ۸۶۸۵۹۰۱
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران به نقل از گلوگاه ما،عسل به عنوان یک محصول غذایی و دارویی پر مصرف در دنیا شناخته شده و در درمان بسیاری از بیماری‌ها موثر است.

 

پرورش زنبور عسل و تولید عسل یکی از عرصه‌هایی است که با تکیه بر توان داخلی و استفاده از مواهب و ظرفیت‌های طبیعی در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش دارد.

 

روستای بارکلا در منطقه هزارجریب گلوگاه یکی از روستاهایی است که در دل کوهستان با مراتع وسیع، زیبا و پر گل و گیاه است که فرصت بسیار مناسبی برای پرورش زنبور عسل فراهم آورده است.

 

۱

 

کاظم اسلامی یکی از ده زنبوردار زیر حمایت کمیته امداد شهرستان گلوگاه است که کار زنبورداری را از سال ۵۳ با سه کندوی عسل آغاز کرده است.

 

او اکنون با حمایت کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) ضمن کسب روزی حلال توانسته برای ۴ خانوار فرصت شغلی ایجاد کند.

 

حاج کاظم از کارش راضی است و رمز موفقیتش را توکل به خدا و حمایت متولیان کمیته امداد می‎داند و از اینکه توانسته در تحقق اقتصاد مقاومتی گام بردارد خوشحال و شکرگذار خدا است.

 

این زنبوردار گلوگاهی اکنون بیش از ۵۰۰ کندوی عسل به ارزش ۲۰۰ میلیون دارد و این سرمایه را مرهون عنایت امام راحل(ره) در کمیته امداد می‌داند و معتقد است که هر چه دارد از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران است.

۳

 

در سال های اخیر زنبورداری به عنوان یک فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان گلوگاه به عنوان یک حرفه پر درآمد مورد توجه قرار گرفته است.

 

مدیر کمیته امداد گلوگاه در این رابطه به خبرنگار ما می‌گوید: زنبورداری از جمله طرح‌های موفق کمیته امداد شهرستان گلوگاه است که با پرداخت یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای ده نفر اشتغال‌زایی شده است.

 

ابراهیم اسدی ادامه داد: زنبورداران زیر حمایت کمیته امداد گلوگاه با داشتن ۲ هزار کندوی عسل در این شهرستان فعالیت دارند.

 

وی افزود: مجریان طرح زنبورداری با استحصال سالانه بیش از ۴۰ تن عسل، مبلغ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال کسب در آمد دارند.

 

۲

 

افرادی همچون کاظم اسلامی که با همت و تلاش خود توانسته‌اند اقتصاد خانوار روستائی را با تکیه بر ظرفیت‌های بومی پویا نگه دارند، الگوی مناسبی برای جوانان روستایی کار که چشم به اشتغال در شهر دوخته‌اند هستند.

 

این افراد فارغ از هرگونه شعار با توکل به خدا و نه نگاه به دست کدخدا برای عمل به اقتصاد مقاومتی اقدام کرده‌اند.

انتهای پیام/ع
ارسال نظرات
پر بیننده ها