خبرهای داغ:
بسیج گزارش می‌دهد

پایداری هوا در ذات بی‌تغییر گرمای خوزستان/ دمای هوا کاهش می‌یابد

با توجه به اینکه نیمه پایانی خرداد در حال فرا رسیدن است، بوی تابستان و گرمای بی وصف این فصل در استان خوزستان بیش از پیش حس می‌شود.
کد خبر: ۸۶۸۵۶۷۳
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از خوزستان، با توجه به اینکه کم‌کم نیمه پایانی خرداد در حال فرا رسیدن است، بوی تابستان و گرمای بی‌وصف این فصل در این استان بیش از پیش حس می‌شود و مردم این دیار با وجود اینکه این روزها گرمای زیادی را تجربه کرده‌اند، باید خود را برای این فصل آماده کنند.

هر چند که هنوز هم در برخی از مناطق این استان دمای هوا آن‌گونه که باید به گرما نگرائیده است، اما همین وضع نیز در مقایسه با استان‌های هم‌جوار غیر قابل مقایسه است و اکثر شهرستان‌های خوزستان در روزها گرمای بیش از 35 درجه سانتی‌گراد را تجربه می‌کنند.

با اینکه حدود 20 روز از ورود آخرین پدیده گرد و غبار به استان می‌گذرد، صاف و پاک بودن هوا از نکاتی است که حتی در گرما و شرجی‌ها نیز باعث خوشحالی مردم بوده است.

با توجه به عبور امواج ناپایدار در روزهای اخیر، چندین بار شاهد کاهش یا افزایش تدریجی دما در بوده‌ایم ولی حالت پایدار معمولاً پدیده غالب بوده است.

با این وجود دمای هوا با توجه به نزدیک بودن تغییرات فصلی در حال افزایش یافتن است که این جز ذات غیرقابل تغییر هوای این استان گرمسیری به حساب می‌آید.

سازمان هواشناسی نیز برای فردا و روزهای آینده وزش باد و گرد و غبار محلی را از عمده‌ترین پدیده‌ها دانسته است.

شهرهای شرقی استان خوزستان از جمله ایذه، لالی، مسجدسلیمان، باغملک و اندیکا با توجه به هم مرز بودن با استان‌های چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد، از وضعیت نسبتاً مناسب‌تری نسبت به هوای مناطق جنوبی قرار دارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها