خبرگزاری بسیج: همایش غنی سازی اوقات فراغت جوانان در فرهنگسرای شهر وحیدیه شهرستان شهریار برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۸۵۵۷۸
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۲

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ خدامعلی نورانی رئیس بهزیستی در همایش غنی سازی اوقات فراغت شهر وحیدیه با هشدار نسبت به خطرات ناشی از افزایش آسیبهای اجتماعی وعادت به بی تفاوتی در جامعه به این معضلات، خانواده را مهمترین رکن در بهبود شرایط جامعه بر شمرد و با اشاره به وظایف مادران در تربیت فرزندان خواهان آموزش آنها در مشارکتهای اجتماعی با رویکرد خیر خواهانه و مسئولانه شد تا بتوانند در آینده در بهبود وضعیت اجتماعی کشور نقش آفرین باشند.

نورانی اظهار داشت: ریشه بسیاری از مشکلات اجتماعی بوده و حل بیشتر مشکلات در حوزه های مختلف حتی اقتصادی بدون حل مسائل اجتماعی امکان پذیر نیست. چنانچه ما فرزندان خود را مسئولیت پذیر و قانونمند ومقید به رعایت حقوق دیگران تربیت نکنیم، نمی توانیم بهبود شرایط مدیریتی را در حوزه های مختلف شاهد باشیم. بنابر این تربیت نیروی انسانی از کودکی برای بهبود وضعیت از ضرورتهای امروز جامعه ما است.

 علاوه بر خانواده، مسئولان هم باید نسبت به موضوعات اجتماعی حساس باشند و پیشگیری و کنترل آسیبهای اجتماعی را در دستور کار خود قرار دهند که در این جهت NGO ها و موسسات مردم نهاد می توانند نقش موثری ایفا نمایند و هیچ نهادی به تنهایی قادر به حل مسائل اجتماعی نیست. بنابر این همکاریهای فرابخشی و همگرایی نهادهای دولتی وغیر دولتی برای پیشبرد برنامه ها از ضروریات است و ما امروز در این همایش شاهد این همکاری و همگرایی بین بهزیستی، شهرداری شهر وحیدیه و موسسات مردم نهاد، کلینیک مددکاری همای رحمت و موسسه مهرآفرین هستیم که انشاالله شروعی باشد برای برنامه های آینده .

 

ارسال نظرات