حجت الاسلام عباسی در گفت و گو با "بسیج"
امام(ره) روح شجاعت را به مردم انتقال دادند که این مورد در مقام معظم رهبری نیز مشهود است و می توان دید که چگونه در مقابل استکبار و دشمن و جریانات انحرافی ایستادگی کرده اند و از هیچ کسی ترسی ندارند و این درس مقاومت را هر روز بیان می کنند.
کد خبر: ۸۶۸۵۵۵۰
|
۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، حجت الاسلام عباسی در گفت و گو با خبرنگار "بسیج" با اشاره به شباهات های شخصیتی و مدیریتی امام(ره) با مقام معظم رهبری اظهار داشت: حقیقتا انسان به شباهت های نزدیک به همی می رسد.

وی ایمان به راه و هدف را اولین وجه مشترک عنوان کرد و افزود: امام(ره) با ایمان به هدف تمام وجود خود را در این راه گذاشتند و آنچنان به آن راهی که رسیده وبدند ایمان داشتند که هیچ چیز نمی توانست جلوی ایشان را بگیرد و ایشان محکم و استوار تا آخر ایستادند و توانستند هم استبداد داخلی و هم استکبار خارجی را به زانو بیاورند.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: ایمان و اعتقاد حضرت امام(ره) این بود که ما باید اسلام را در ایران پیاده کرده و به اجرا در بیاوریم و در این راه متحمل سختی های بسیاری دشند و تبعید و زندان را به جان خریدند تا به اهدافی که داشتند برسند که ایمان به هدف و راه را هم می توان در مقام معظم رهبری مشاهده کرد چراکه ایشان نیز با تمام سختی ها و فشارهایی که دشمنان داخلی و خارجی می آوردند محکم و استوار ایستاده اند و با تمام وجودشان این کشتی را به سلامت هدایت می کنند.

وی با بیان اینکه ظلم ستیزی و استکبار ستیزی یکی دیگر از موارد تشابه است گفت: یکی از شخصیت های امام(ره) که در طول تاریخ کم نظیر است ظلم ستیزی است چراکه ذره ای سرسازش با دشمن نداشتند و در مقابل دشمن قهرمانانه و جانانه ایستادند و همه را نیز به این سمت هدایت کردند و مردم نیز شجاعانه ایستادگی کردند که در مقام معظم رهبری نیز می توان دید که چگونه در مقابل ظلم و استکبار ایستادگی می کنند.

حجت الاسلام عباسی خاطر نشان کرد: دشمن شناسی و ایستادگی در مقابل دشمن از نکات مهمی است که یک مدیریت عالی و بالایی را می طلبد و این خصوصیت در امام(ره) و مقام معظم رهبری دیده می شود که چگونه ملت را در مقابل دشمنان داخلی و خارجی مدیریت کردند.

وی با اشاره به اینکه شباهت های امام(ره) و مقام معظم رهبری بسیار نزدیک است گفت: علت آن این است که مقام معظم رهبری خود را مطیع و پیرو و استمرار دهنده امام(ره) می بینند که این خود یک نکته بسیار مهمی است چراکه می گویند یک فرمانده باید فرمانبر خوبی باشد و در واقع یکی از بهترین کسانی که راه امام را ادامه می دهند مقام معظم رهبری هستند.

این کارشناس مسائل سیاسی شجاعت و مقاومت را از دیگر موارد دانست و گفت: امام(ره) روح شجاعت را به مردم انتقال دادند که این مورد در مقام معظم رهبری نیز مشهود است و می توان دید که چگونه در مقابل استکبار و دشمن و جریانات انحرافی ایستادگی کرده اند و از هیچ کسی ترسی ندارند و این درس مقاومت را هر روز بیان می کنند.

وی گفت: امام (ره) در قاطعیت در حد اعلایی قرار داشت و در مقابل استکبار، اسرائیل، زیاده خواهی هایی که برخی در داخل داشتند قاطعیت را در صحنه عمل گذاشتند و اینها بود که انقلاب را پیروز کرد و همین قاطعیت ها و اقتدارها را می توان در مقام معظم رهبری دید چراکه کسانی که می خواهند در داخل در مقابل ارزش های انقلاب ایستادگی کنند، ایشان ذره ای کوتاه نمی آیند و استوارانه ایستادگی می کنند و این را می توان در مقابل فتنه و فتنه گران دید که چگونه حضرت آقا در مقابل اینها ایستاده اند و تا به امروز لحظه ای عقب نشینی نکرده اند.

حجت الاسلام عباسی ساده زیستی و مردمی بودن را از دیگر موارد عنوان کرد و گفت: با رجوع به زندگی امام(ره) می توان این خصوصیت را به وضوح دید که یک مجتهد وعارف چگونه زندگی می کند و در مقابل دنیا ذره ای کوتاه نیامد و دنیا در مقابل او کوتاه آمد و همین معنا در ساده زیستی را می توان در مقام معظم رهبری چه در زندگی شخصی و چه در دیدارهایشان جست.

وی در پایان گفت: رمز و راز پیروزی یک انقلاب این است که ملت با رهبرشان همراهی کنند و امید است تمام این شباهات ها در مردم و مخصوصا در مسئولین هر چه بیشتر باشد چراکه یقینا ما این راه را بهتر می توانیم ادامه دهیم و طعم پیروزی را در تمام صحنه ها چشیده و به دیگران منتقل کنیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها