وی تصریح کرد: از ماهها پیش کار جمع آوری اطلاعات مربوط به طرحها و پروژههای مختلف مربوط به این استان به همراه دریافت مشکلات و مسائل مردمی از طریق منابع اطلاعاتی مختلف آغاز شده و تا کنون برای اطلاع از نیازهای مردم سه نوبت نظر سنجی نیز در آذربایجان غربی به انجام رسیده و مقدار زیادی از مشکلات و انتظارات مردم شناسایی شده است که در سفر رئیس جمهور در مورد همه آنها تصمیمات مناسب اتخاذ میشود.
معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: به تازگی از سوی مرکز تحقیقات استراتژیک نهاد ریاست جمهوری برای هر استان یک اتاق فکر مجزا متشکل از نخبگان، مسئولین مجرب سیاسی و اجرایی سالهای دور و نزدیک و اساتید دانشگاهی و دیگر صاحب نظران تشکیل شده تا از طریق انها به درستی کار احصاء نیازها و انتظارات مردم هر استان به انجام برسد.
وی تصریح کرد: پیشنهادات اتاق فکر استانها قطعاً در تصمیم گیریها و برنامه ریزیهای مختلف لحاظ میشود.
شریعتمداری راه اندازی مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری تحت عنوان سامد را روشی عزتمندانه برای اطلاع از مشکلات مردم ارزیابی کرد و گفت: در این سامانه مشکلات شهروندان از سوی کارشناسان بهدقت مورد بررسی قرار گرفته و با ارجاع به مراجع ذیصلاح تصمیمات لازم برای حل آنها اتخاذ میشود.
معاون اجرایی رئیس جمهور تصریح کرد: قطعاً نمیتوان ادعا کرد که همه مشکلات مردم از طریق این سامانه حل میشود اما مردم مطمئن باشند که همه مشکلات آنها توسط کارشناسان و دستگاههای اجرای مورد رسیدگی قرار میگیرد.