مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ملایر گفت: از منظر امام خمینی(ره) اسلام آمریکایی صرفاً اسلام غرب‌زده یا اسلامی که مورد تبلیغ یا حمایت مستقیم ایالات متحده‌ آمریکا باشد، نیست؛ بلکه تجدد و تحجر به‌مثابه دو مانع در فهم اسلام ناب عمل می‌کنند.
کد خبر: ۸۶۸۵۵۰۷
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۵
حجت‌الاسلام الله‌کرم شیرزادی در گفتگو با خبرنگار بسیج در همدان با بیان اینکه باید اندیشه‌های امام خمینی(ره) در جامعه نشر و گسترش یابد، اظهار داشت: امام خمینی(ره) اسلام ناب را با عناوینی از جمله اسلام انقلابی، اسلام پابرهنگان، اسلام مستضعفین، اسلام رنج‌دیدگان تاریخ، اسلام عارفان مبارزه جو و… معرفی کردند.

وی افزود: ایشان در مقابل اسلام ناب نیز اسلام آمریکایی را طرفدار اسلام سرمایه‌داری، اسلام مرفهین بی درد، اسلام مستکبرین، اسلام منافقین، اسلام راحت طلبان و… برشمردند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ملایر گفت: امام خمینی(ره) معتقد بودند بعضی از صدر اسلام راحت‌طلبی را بر همه چیز مقدم داشته و اسلام را در عبادت‌های فردی مانند نماز و روزه خلاصه می‌کردند.

وی با اشاره به آنچه که در بیانات امام خمینی(ره) به مناسک میان‌تهی از آن یاد شده است، گفت: امروز نیز در برخی عزاداری‌ها شاهد این مطلب هستیم که تنها نفس عزاداری اصالت پیدا می‌کند و بعضی بی تفاوت نسبت به مسائل مختلف کشور و جهان اسلام هستند.

شیرزادی با بیان اینکه امام مجالس عزا را تنها برای گرفتن اجر در نظر نمی‌گرفتند، گفت: امام (ره) فرمودند «مجلس عزا نه براى این است که گریه کنند براى سیدالشهدا و اجر ببرند، بلکه مهم، آن جنبه سیاسى است که ائمه(ع) ما در صدر اسلام نقشه‏اش را کشیده‏اند که تا آخر باشد».

وی اظهار داشت: از منظر امام خمینی(ره) اسلام آمریکایی صرفاً اسلام غرب‌زده یا اسلامی که مورد تبلیغ یا حمایت مستقیم ایالات متحده‌ آمریکا باشد، نیست؛ بلکه از منظر ایشان، تجدد و تحجر به‌مثابه دو مانع در فهم اسلام ناب عمل می‌کنند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ملایر خاطرنشان کرد: از منظر رهبر انقلاب نیز اسلام آمریکایی هر چیزی است که خارج از این اسلام ناب است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات