خبرهای داغ:
با حضور رئیس دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه:

اولین جشن دانش آموختگی دانشکده پرستاری بوکان برگزار شد

اولین جشن فارغ التحصیلی دانشجویان ورودی سال۹۱دانشکده پرستاری بوکان با حضور دانشجویان و خانواده های آنها برگزارشد.
کد خبر: ۸۶۸۵۵۰۶
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، رئیس دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه در مراسم جشن دانش آموختگی دانشجویان دانشکده پرستاری بوکان که در سالن فرهنگ سرای سیمرغ برگزار شد، گفت: هدف دانشکده علوم پزشکی آذربایجان غربی این است که با ایجاد دانشکده های پرستاری در شهرستان های مختلف استان، مشکل کمبود نیروهای متخصص از جمله پرستار در مراکز درمانی این استان رفع شود.

حسین حبیب زاده افزود: با اتمام دوره کارشناسی و اخذ مدرک پرستاری تحصیلات این رشته به پایان نمیرسد و دانشجویان می توانند تحصیلات خود را تا مقطع دکترا ادامه دهند.

رئیس دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه اظهار کرد: امنیت و سلامت دو مقوله مهم برای هر کشور به شمار می رود که بحث امنیت سلامت، باید توسط پرستاران و با مشارکت و کمک مردم تامین شود.

وی ادامه داد: اکنون جای بسی خوشحالی است که ما در اولین جشن فارغ التحصیلی دانشجویان پرستاری بوکان که سربازان خط مقدم سلامتی جامعه هستند حضور داریم و امید واریم در سال های آینده شاهد فارغ التحصیلی چند سد نفری از این دانشکده طی هر سال باشیم.

حبیب زاده همچنین قول داد که تمام توان خود را به کار خواهد بست تا این دانشکده داری چارت سازمانی شود و عنوان کرد: برای تحقق این امر همه مسئولان شهرستانی نیز باید تلاش کنند تا این مهم محقق شود.

وی در پایان تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان برای تربیت دانشجویان در مقطع دکترای تخصصی رشته پرستاری برای سال تحصیلی جدید دانشجو می پذیرد.

وی گفت: این تصمیم با هماهنگی های صورت گرفته و جلب نظر مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اتخاذ شده است.

بخشدار مرکزی بوکان نیز در این جشن فارغ التحصیلی، بوکان را در طول حیاط خود زادگاه بزرگ مردان و نیک سرشتان دانست و گفت: شهر بوکان در طول چند سد سال گذشته مردان بزرگی را به کشور ایران معرفی کرده است که توانسته ند با اقدامات خود نامی نیک از بوکان به یادگار بگذارند.

محمد یزدان پناه افزود: امروز نظام اسلامی قدردان متخصصین و جامعه پزشکی است زیرا این قشر سلامت جامعه را بیمه می کنند.

وی ادامه داد: اکنون خوشبختانه پزشکی ایران شاهد پیشرفت قابل توجهی است و به یک معنا می توان گفت که این رشته علمی به اوج اقتدار خود بعد از دوران بوعلی سینا رسیده است.

همچنین رئیس شبکه بهداشت و درمان بوکان نیز در این جشن به وضعیت کنونی دانشکده پرستاری بوکان اشاره کرد و گفت: دانشکده پرستاری بوکان که از در سال 90 مجوز فعالیت خود را گرفت در سال 91 توانست 35دانشجو را پذیرش کند که خوشبختانه امروز شاهد فارغ التحصیلی این دانشجویان هستیم.

محمد مقصد حق افزود: هم اکنون 116 دانشجو در این دانشکده در حال تحصیل هستند که متاسفانه از نظر امکانات و همچنین خوابگاه در وضعیت بسیار تاسف باری قرار دارند.

وی ادامه داد: در هر یک از اتاق های خوابگاهی این دانشکده 23 دانشجو قرار دارند که همین امر نشان از وضعیت سخت دانشجویان این دانشکده است که نیاز است همه مسئولان برای رفع این مشکلات تلاش کنند.

مقصد حق تصریح کرد: هم اکنون دانشکده تنها دو نفرهیئت علمی دارد که نیاز است با تشکیل چارت سازمانی شاهد افزایش هیئت علمی دانشگاه پرستاری بوکان باشیم.

گفتنی است در این مراسم تعداد 35 نفر از دانشجویان رشته پرستاری دانشکده بوکان جشن پایان تحصیلات خود را در رشته کارشناسی ارشد با حضور خانواده های خود جشن گرفتند.

ارسال نظرات