مسئول تعلیم و تربیت بسیج تنگستان:

از فیضیه تا خطوط مقدم جبهه ها روحانیت انقلابی نقش آفرینی کرده است

مسئول تعلیم و تربیت بسیج تنگستان گفت: از فیضیه تا خطوط مقدم جبهه ها این روحانیت انقلابی متاثر از تفکر ناب امام راحل بوده است که با نقش آفرینی زمینه برپایی اسلام ناب را فراهم کرده است.
کد خبر: ۸۶۸۵۴۶۸
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از تنگستان، حجت الاسلام سید حسن مهدی در گفتگو با خبرگزاری بسیج گفت: امام راحل معتقد بودند که در هر نهضت و انقلاب الهی و مردمی علمای اسلام اولین کسانی بودند که بر تارک جبین شان خون و شهادت نقش بسته است و آنچه هویداست از دیوارهای فیضیه گرفته تا سلول های مخوف و انفرادی رژیم شاه تا خطوط مقدم جبهه ها خون پاک شهدای حوزه و روحانیت افق فقاهت را گلگون کرده است.

وی گفت: وقتی به منشور روحانیت از نگاه امام راحل می نگریم خواهیم دید که امام معنقد بودند که علمای اصیل هرگز زیر بار سرمایه داران و پول پرستان نرفته اند و با تکیه بر خصوصیاتی چون قتاعت، شجاعت، صبر و عدم وابستگی به قدرتها و از همه مهمتر احساس مسئولیت در برابر توده ها همواره روحانیت را زنده کرده است.

مهدی گفت: حوزه علمیه انقلابی با روحانیون تحجر گرا و مقدس نما مخالف است و همین منشور خطر ناک اینهاست مکه تیشه به ریشه اسلام می زند.

وی تاکید کرد: امام معتقد بودند که امروز عده ای با ژست تقدس مآبی چنان تیشه به ریشه دین و انقلاب می زنند که گویی وظیفه ای غیر از این ندارند و این خطر بزرگی است که باید مورد توجه روحانیون انقلابی و حوزه علمیه انقلابی باشد.

حجت الاسلام مهدی خاطر نشان کرد: حوزه علمیه زمانی می توان انقلابی باشد که رابطه مستحکمی بین مرجعیت و طلاب بوده و با اتحاد و همدلی و صدای واحد لبیک گوی امام زمان خود باشند و آن موقع با حضور در تمامی صحنه ها سلاح برنده ای در مقابل مروجین اسلام امریکایی خواهند بود.

وی افزود: در طول تاریخ استکبار همواره از دو راه ارعاب و زور و دیگری راه خدعه و نفوذ در صدد ضربه زدن به روحانیت و اسلام بوده اند.

حجت الاسلام مهدی عنوان داشت: زمانی که دشمن از طریق ارعاب و تهدید نتیجه ای نگرفت به نفوذ متوسل می شود و روحانیت انقلابی این را خوب می داند که دشمن همواره در حال تقویت راه نفوذ خود است.

وی گفت: روحانیت انقلابی باید طرح نفوذ دشمن را خوب بشناسد و بداند که روحانیتی مد نظر دشمن است که حماقت از سرا تا پای آن ببارد و با جدایی دین از سیاست مشکلی نداشته باشد.

وی تاکید کرد: شعار جدایی دین از سیاست اولین پروژه نفوذ دشمن ماست و در نگاه دشمنان ما عالم سیاس و روحانی زیرک کاسه ای زیر نیم کاسه دارد و نه برای انقلاب بلکه برای دشمن خطر محسوب می شود.

مهدی افزود: دشمنان ما به دنبال روحانیتی هستند که کاری به مسائل پیرامون خود نداشته باشند و. در عرصه های مختلف اجتماعی حضور کم رنگ و بی تاثیری داشته باشند که این خود همان اسلام امریکایی مد نظر دشمنان است که با روحیه انقلابی ما در تضاد خواهد بود.

وی در پایان گفت: در کلام و نگاه امام هم روحانی نما ها با القائاتشان و هم انقلابی مآب ها برای نظام انقلابی ما هشدار و خطر هستند و باید مراقب و مواظب باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار