عضو مجمع عدالتخواه دانشگاه های شیراز در گفتگو با «بسیج»:

چرا باید کامیونداران معترض به رشوه‌های گمرک بازداشت شوند؟

یکی از کامیونداران حزب‌اللهی که نسبت به باج و رشوه در سیستم اداری ناوگان حمل و نقل مخالف است و در راستای حق مظلوم کامیونداران برآمده است را بازداشت کرده‌اند. آیا باید کامیونداران بازداشوند یا مسوولان رشوه‌بگیر؟
کد خبر: ۸۶۸۵۴۲۷
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴

پیمان خسروی عضو مجمع عدالتخواه دانشگاه های شیراز در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به بازداشت سید میثم صفائیان از کامیونداران معترض به رانت و فساد مالی در ساختار حمل و نقل کشور اظهار داشت: کامیونداران در طی چند سالی است که اعتراض خود را  به یک سیستم  فاسد اعلام داشته اند ولی هر بار با بکارگیری روش های مختلف خاموش شده است.

وی با بیان اینکه عمده اعتراضات در راستای بروز و شهود فساد مالی گسترده بوده است افزود: مطالبه کامیونداران، اجرای قوانین سالم در مبادی مختلف ناوگان حمل و نقل بوده است اینکه چرا باید بار قاچاق را حمل کنند؟!چرا بار ناسالم را به کشور بیاورند؟! چرا باید محموله با تناژ بالای کالا با نام دیگر از طریق فاکتور صوری به کشور حمل شود؟! چرا مجریان قانونی در پایانه های باربری و وزارت راه و شهرسازی و سازمان گمرکات نظارت کافی ندارند و چرا مدیران در این سیستم آلوده به رشوه گیری عادت کرده باشند؟! آیا این مطالبات حق است یا ناحق؟!

خسروی بیان داشت : هر باری که کامیونداران در برابر ناهماهنگی قانونی و ساختار ناسالم اداری  اعتراض داشته‌اند البته بعد از گذراندن نامه نگاری های مختلف، مسوولان ذیربط  به محدود کردن افراد معترض پرداخته‌اند و از آنها تعهداتی را می گیرند تا دگر بار در چنین تجمعاتی حضور نیابند و چشم پوشی بر دیده های اطراف خود داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: سید میثم صفاییان از جمله کامیونداران معنقدی است که نسبت به باج و رشوه در سیستم اداری ناوگان حمل و نقل مخالف است و در راستای حق مظلوم کامیونداران برآمده است ولی متاسفانه او را دستگیر به عنوان مجرم و تشویش گر اذهان یکی دیگر از نیروهای حزب اللهی و پایبند به انقلاب اسلامی در جهت شناسایی ظلم و فاسد در بازداشت به سر می برد.

وی در خاتمه افزود: سکوت آقای آخوندی در این شرایط بی معناست و باید پاسخگوی مطالبانت کامیونداران باشند و قوه قضاییه نیز پرونده را با در نظر گرفتن واقعیات موجود بررسی و رسیدگی کند و با رییس پایانه باربری بندر عباس و مدیران و مسوولین متخلف برخورد قضایی لازم صورت بگیرد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
امین امیدی اردلی
۲۳:۱۴ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۵
بچه های شیراز گرم که از سید میثم صفاییان دفاع کردند. من سید میثم را میشناسم دانشجوی ارشد معماری دانشگاه یزد بود که حالا راننده شده. متاسفانه بازداشت شده و سه تا بچه هم داره باید کمک کنیم ازاد بشه