معاون تبلیغات اسلامی استان یزد:

آئین دهه نکوداشت مساجد در ۱۷۰۰ مسجد استان یزد برگزار می‌شود

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به وجود سه هزار مسجد در استان یزد گفت: آئین دهه نکوداشت مساجد در ۱۷۰۰ مسجد یزد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۶۸۵۲۹۵
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد؛ حجت‌الاسلام علی کارگر با اشاره به اینکه همه ساله دهه پایانی شعبان‌المعظم به عنوان دهه نکوداشت و بهداشت مساجد نامگذاری شده است، اظهار داشت: در این دهه مردم ولایتمدار به همراه هیات امنای مساجد بصورت خودجوش نسبت به غبارروبی و نظافت مساجد محلات اقدام می‌کنند.

وی با بیان این مطلب که آئین نکوداشت و بهداشت مساجد یزد در سطح اکثر مساجد فعال در 10 شهرستان استان آغاز شده، گفت: استان یزد حدود سه هزار مسجد دارد که دهه نکوداشت و بهداشت مساجد در سطح یک هزار و 700 مسجد پیگیری می‌شود.

کارگر افزود: علاوه بر نظافت فضای مساجد نسبت به تعویض مهرها، عطر‌افشانی و غباروربی فضای داخلی و همچنین نظافت فضای بیرونی و اطراف آنها نیز اقدام صورت می‌گیرد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: توسط این اداره کل و همچنین برخی موسسات فرهنگی و با همکاری دستگاه‌های دیگر برخی ملزومات مورد نیاز تبلیغی در اختیار مساجد قرار می‌گیرد.

کارگر گفت: اعزام مبلغ و مبلغه به مساجد، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ، توزیع ادعیه، برپایی جلسات تلاوت نور و ختم کلام وحی نیز جزو برنامه‌های این اداره در ماه مبارک رمضان است.

ارسال نظرات