خبرهای داغ:
جانشین راهبردی سپاه صاحب الامر (عج)استان قزوین از اعزام بیش از 10000 نفر زائر قزوینی به مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) خبر داد.
کد خبر: ۸۶۸۵۱۹۹
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، سرهنگ عباس برزگر، جانشین راهبردی سپاه حضرت صاحب الامر (عج)استان قزوین در نشست مطبوعاتی ستاد ارتحال امام که صبح امروز برگزار شد به تشریح برنامه های مراسم بزرگداشت ارتحال امام(ره) پرداخت.

برزگر اظهار کرد: امسال بیست و هفتمین سالگرد ارتحال امام را برگزار خواهیم کرد، امامی که یک شخص نبود بلکه یک اندیشه و یک جریان ارزشی و اسلامی در همه جای جهان خصوصا در ایران بود.

وی ادامه داد: امام در زمان حیاتشان نشان دادند که می توان با تکیه بر نیروی جوان و اتحاد مردم و در کنار آن چنگ زدن به آموزه های اسلامی و امید می توان به مقابله با استبداد شتافت و در میدان نبرد حق علیه باطل با دست پر ظاهر شد و علاوه بر برپا کردن انقلابی سربلند طی جنگی 8 ساله پیروز و سربلند میدان بود.

این مسئول افزود: امام راحل توانست بعد از واقعه 15 خرداد و تبعیدشان با برنامه ریزی، تدبیر و توکل به خداوند و در کنار اینها عنایات امام زمان جوانان و توده مردم را سازماندهی کنند و زمانی که به ایران بازگشتند حکومت 2500 ساله پادشاهی را پایان داد.

سرهنگ برزگر یادآور شد: در زمان آغاز جنگ تمام متخصاصان امر از سرنوشت آینده قطه امید کرده بودند چرا که می اندیشیدند ایران توان مقابله با این یورش سراسری و عظیم را نخواهد داشت، حال آنکه امام در شرایطی که فرودگاه ها مورد حمله قرار گرفته بودند کل واقعه را به سنگ اندازی یک دزد تشبیه کردند و با روحیه مقاوم خود به مردم روحیه دادند.

وی اضافه کرد: امام یک شخصیت نظامی یا سیاسی نبودند ولی به علت شفافیت و معنویتی که در ایشان بود توانستند دشمن را سرکوب کنند و در برابر بدخواهان کشور را محفوظ بدارند.

این مسئول متذکر شد: وضعیت امروز ما در برابر دشمنانمان مانند جنگ احزاب در صدر اسلام است، همه دشمنان ما یک کاسه شده تا در برابر ما ایستاده اند ولی ما با توجه به مقاومتی که امام پایه گزار آن بود و راهی که رهبر معظم انقلاب در پیش گرفته اند پیروز این میدان بوده ایم و می بینید که دشمن مجبور است در موضوعات مختلف خصوصا در یمن، سوریه و عراق از طریق ایران چاره جویی کند و به قوه تصمیم گیری ایران نیازمند باشد.

سرهنگ برزگر عنوان کرد: علاقه مردم به شخصیت امام بی سابقه بود، مثال بارز این علاقه استقبال بی نظیر از و رود ایشان به کشور و مراسم ارتحال بزرگ و عجیبی  است که در زمان ارتحال امام شاهد بودیم.

برنامه های ویژه سالگرد ارتحال امام راحل

سرهنگ برزگر با بیان این موضوع که ارادت مردم نسبت به امام هرگز کاهش نیافته است و روز به روز درک مردم از نظرات امام افزایش میابد گفت: هر ساله بیش از یک میلیون نفر در مراسم سالگرد ارتحال امام راحل حضور پیدا می کنند و بر تلاش های ایشان ارج می نهند.

وی ادامه داد: سپاه خود را موظف می داند در راستای هر چه بهتر و پر بار تر برگزار شدن سالگرد امام و برای راحتی حضور حد اکثری مردم در این برنامه تمام تلاش خود را در ثبت نام و اعزام علاقه مندان به کار می برد.

وی عنوان کرد: امسال 10 هزار نفر زائر از استان قزوین عازم حرم امام می شوند و برای مدیریت این حجم علاقه مند استانداری، شورای شهر، شهرداری، دانشگاه علوم پزشکی و در بالاترین رتبه نمایندگی ولی فقیه در استان و سازمان های متعددی یاری گر سپاه خواهند بود.

سرهنگ برزگر بیان کرد: ماموریت ما ثبت نام، هماهنگی با دستگاه ها، بیمه زائران، ارائه خدمان اقامتی ، تامین امنیت  و سلامت آنان خواهد بود.

وی بیان کرد: اعزام از ساعت 11 شب 13 خرداد ماه آغاز خواهد شد و تا 2:30 بامداد 14 خرداد ادامه می‌یابد، پیش بینی می کنیم ساعت 5 صبح همه زوار به حرم مطهر رسیده باشند و بعد از ظهر 14 خردادد نیز همه به مبدا باز خواهند گشت.

سرهنگ برزگر یادآور شد: برای سامان دهی زائران و برنامه ها دو جلسه و 14 کمیته تشکیل شده است، برنامه ها تنها در اعزام به مرقد مطهر خلاصه نمی شود، برنامه ریزی شده است که هر  حوزه برنامه ویژه‌ای را برگزار نماید و این مسئله در سازمان ها، اصناف و کار خانه ها نیز شکل می گیرد.

وی افزود: علاوه بر زائرین قزوینی از هفتم خرداد ماه زائران گیلان و آذربایجان غربی وارد استان شده اند و تا زمانی که از نظرآباد خارج شوند رسیدگی به آنها و ارائه خدمات را وظیفه خود می دانیم.

جانشین راهبردی سپاه استان قزوین تشریح کرد: زائران امام نیاز به امنیت خدمات درمانی و ترابری سبک و سنگین دارند که در این راه نیز سپاه تلاش بسیاری کرده است و علاوه بر اعزام اتوبوس ها 200 دستگاه ماشین سبک سپاه برای ارائه خدمات در محل حاضر خواهد بود، در این راه کمیته امداد با برپایی ایستگاه های صلواتی و دانشگاه علوم پزشکی با ارائه خدمات درمانی یاری گر ما خواهند بود.

وی افزود: هزینه دریافتی از زائران بین 1000 تا 3000 تومان در حوزه ها متغیر می باشد، ثبت نام ها از 10 لغایت 12 خرداد ماه بدون هیچ محدودیتی تا تکمیل ظرفیت ها ادامه خواهد داشت.

1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها