خبرهای داغ:
مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان قزوین:
مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان قزوین بر جلب مشارکت‎های مردمی برای سرمایه‌گذاری و بهره‌وری موقوفات، تکمیل و احداث مساجد و بازسازی، مدیریت و اداره بقاع متبرکه به عنوان یک سیاست تأکید می‌شود.
کد خبر: ۸۶۸۵۱۵۶
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸

 به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان قزوین، در جلسه شورای برنامه‌ریزی عملیاتی سال 95 قرارگاه نور که صبح امروز در سالن جلسات اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین برگزار شد، گفت: اجرای امینانه نیات واقفان در استان باید به نحو احسن صورت گیرد.

وی بر جذب حداکثری اعتبارات دولتی استانی از ردیف و فصول ممکن به منظور کاهش و به حداقل رساندن استفاده از محل منابع موقوفات و بقاع متبرکه برای هزینههای جاری استان قزوین به عنوان یک اصل مهم تأکید کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اضافه کرد: در این خصوص لازم است تعامل و هماهنگی لازم با استانداران به عمل آید تا اعتبارات استانی جذب شود و در راستای تقویت برنامه عمران و آبادانی بقاع متبرکه، جذب حداکثری منابع تملک و دارایی‌های استانی و غیره در اولویت پیگیریها و هماهنگیهای استانی قرار گیرد.

نوروزی تصریح کرد: بر جلب مشارکتهای مردمی برای سرمایه‌گذاری و بهره‌وری موقوفات، تکمیل و احداث مساجد و بازسازی، مدیریت و اداره بقاع متبرکه به عنوان یک سیاست تأکید می‌شود و لازم است برای تحقق حداقل اعتبار طرح مودت سال جاری استان قزوین براساس شرایط و اقتضائات محلی برنامه‌ریزی و زمان‌بندی اجرایی تهیه و به طور مستمر پیگیری و رصد شود.

وی با اشاره به دستورات اجرایی شورای برنامه‌ریزی عملیاتی سال 95 قرارگاه نور تصریح کرد: ادارات کل استان‌ها، کمیت و اعتبار برنامه‌هایی که مختص ستاد اداره‌کل قزوین، براساس سهم هر استان بوده و از سوی رده‌های تخصصی تعیین شده را سریعاً در سامانه جامع ثبت کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: پس از تصویب نهایی برنامه‌ها در سامانه جامع، برنامه‌های مذکور برای ستاد سازمان، ادارات کل استان‌ها، ادارات اجرایی شهرستان‌ها و دفاتر نمایندگی، موقوفات و بقاع متبرکه ملاک ارزیابی و پایش بوده و گزارش و ارزیابی‌های عملکرد ماهانه بر مبنای آن تهیه می‌شود.

نوروزی ادامه داد: طبق این دستورالعمل ادارات کل استان‌ها موظف هستند تمام منابع درآمدی خود را اعم از عواید موقوفات، نذور و عواید بقاع متبرکه، اعتبارات ردیف دولتی، سود سپرده و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی که به صورت مجزا از سوی معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی برای هر استان ارسال می‌شود را به صورت یکپارچه برنامه‌ریزی و مدیریت کنند.

وی خاطرنشان کرد: دریافت گزارش عملکرد برنامه‌محور به عنوان یک اصل مهم مورد توجه و تأکید است که بر این اساس گزارش عملکرد برنامه سال 95، طی 12 نوبت در سامانه جامع ثبت و تأیید شده و گزارش یکپارچه سال جاری نیز باید حداکثر تا 20 فروردین‌ماه سال 96 تهیه و به سازمان مرکزی ارسال شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین یادآور شد: در خصوص اجرای نیات در قالب طرحهای سراسری، برابر شیوه‌نامه ابلاغی باید نهایت تعامل و همکاری با مبادی ذی‌ربط در سازمان اوقاف و امور خیریه به عمل آید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها