خبرهای داغ:
شهردار اصفهان گفت: هنرمندان و نخبگان نوک پیکان تحقق گفتمان دانش محوری در شهر اصفهان و دیگر شهرهای کشور هستند.
کد خبر: ۸۶۸۵۰۱۷
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، مهدی جمالی نژاد در برنامه هر هفته با یک تجلیل و در مراسم تجلیل از استاد مرحوم هنرمند عباسعلی پورصفا با بیان اینکه بسیاری از هنرمندان اصفهان با شهرداری همکاری داشته و با جنس فعالیت‌های شهرداری آشنا هستند، اظهار داشت: باید توجه داشت که بسیاری از شهروندان وظایف شهرداری را محدود به نظافت، توسعه معابر و توسعه فضای سبز می‌دانند که این دیدگاه بر اساس ماده 55 قانون وظایف شهرداری‌ها نگاه درستی است.

وی در ادامه با بیان اینکه با توجه به رشد شهرها و چالش‌ها و پیچیدگی‌های ایجاد شده در کلانشهرها، جنس فعالیت‌‌های شهرداری نیز تغییر کرد، ابراز داشت: بر این اساس شهرداری‌ها از فعالیت‌های خدماتی صرف چند گام جلوتر رفته و انجام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی را در دستور کار قرار دادند.

شهردار اصفهان از ایجاد گفتمان جدیدی در شهرداری اصفهان که همواره و طی چند دهه گذشته پیشتاز فعالیت‌های شاخص در کشور بوده خبر داد و تصریح کرد: این گفتمان با عنوان دانش محوری در شهرداری اصفهان آغاز و قرار است در آینده‌ای نزدیک در همه شهرهای کشور تسری یابد.

وی در ادامه با اشاره به نقش بی بدیل و تاثیرگذار هنرمندان و نخبگان برای تحقق گفتمان دانش محوری ابراز داشت: هنرمندان و نخبگان نوک پیکان تحقق گفتمان دانش محوری در شهر اصفهان و دیگر شهرهای کشور هستند.

اتمسفر فرهنگی و هنری در شهر، خلاقیت و دانش محوری را به اصفهان باز می گرداند

400 سال گذشته و با وجود شیخ‌بهایی‌ها گفتمان خلاقیت و دانش‌محوری را تحقق بخشیده و امروز نیز باید این گفتمان احیاء شود، اضافه کرد: در این راستا ضروری است که برنامه‌ریزی برای تحقق این امر در دستور کار باشد و با تبدیل اتمسفر شهر به اتمسفری فرهنگی و هنری این امر محقق خواهد شد.

وی تجلیل از هنرمندان را یکی از اصلی‌ترین محورهای تبدیل اتمسفر حاکم بر شهر به اتمسفری دانش محور تعبیر کرد و ادامه داد: همواره بر این باور بوده‌ام که شهر اصفهان تنها نباید به آثار تاریخی بسیار ارزشمندی که دارد ببالد بلکه باید برای خالقین این آثار تاریخی نیز اهمیت ویژه‌ای قایل باشد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه دیپلماسی خلاق و نوآور شهری در عرصه کار شهرداری حرف اول را می‌زند و قرار است در این زمینه فعالیت داشته باشیم، اضافه کرد: اگر توجه داشته باشید من در همه سخنرانی‌هایم از این گفتمان سخن به میان می‌اورم تا این گفتمان در همه کشور تسری یابد.

هنرمندان اصفهانی تا کنون آنگونه که شایسته است تجلیل نشده اند

وی در ادامه با اشاره به اینکه امروزه بسیاری از هنرمندان بزرگ اصفهانی تنی رنجور دارند و آنطور که شایسته‌ آنهاست مورد توجه قرار نگرفته‌اند، افزود: از این رو شهرداری رویکرد تجلیل از این هنرمندان را در دستور کار قرار داده و در این زمینه تمام توان خود را بکار می‌بندد.

جمالی‌نژاد در ادامه برگزاری نشست‌های تخصصی را لازمه ماندگاری گفتمان جدید در شهر اصفهان حتی در صورت تغییر تیم مدیریتی شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان دانست و افزود: از این رو ایده‌ پردازی و خلق اثر را در این نشست‌ها مورد توجه قرار داده‌ایم.

وی هنرمندان را ریشه‌های شهر اصفهان دانست و تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که اصفهان برای بازگشت به هویت اصلی‌اش نیازمند گفتمان سازی است.

شهردار اصفهان در ادامه خطاب به هنرمندان استان اصفهان گفت: تقاضا دارم هنرمندان شهرداری را در تحقق گفتمان دانش محوری تنها نگذارند.

وی در ادامه با بیان اینکه تیم جدید مدیریت شهری اصفهان در کنار شورای اسلامی شهر اصفهان قرار است بازخوانی جدیدی را در اصفهان ایجاد کنند، افزود: قرار است دوباره اصفهان خوانده شود تا فضاهای شهری قابل ادراک شوند و این امر شهر خاطره‌ساز و اسطوره‌ای اصفهان را به وجود خواهد آورد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها