تعداد گردشگران خارجی ای که در ماه آوریل به ترکیه سفر کرده اند به دلیل نگرانی های امنیتی بعد از حملات تروریستی اخیر و تنش ها با روسیه، تقریبا ۳۰ درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۸۶۸۴۹۶۵
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱

 به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از خبرگزاری فرانسه، آمارها در روز جمعه نشان داد، تعداد گردشگران خارجی ای که در ماه آوریل به ترکیه سفر کرده اند به دلیل نگرانی های امنیتی بعد از حملات تروریستی اخیر و تنش ها با روسیه، تقریبا 30 درصد کاهش یافته است.

این کاهش شدیدترین افت ماهیانه تعداد گردشگران خارجی وارد شده به ترکیه در 17 سال گذشته است و نگرانی های جدیدی را درباره سلامت صنعت گردشگری ترکیه در آستانه فصل تابستان مطرح می سازد.

وزارت گردشگری ترکیه در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد، در ماه آوریل حدود 1.75 میلیون گردشگر خارجی وارد ترکیه شده اند که 28.07 درصد نسبت به آویل 2015 کاهش نشان می دهد.

ورود گردشگر از روسیه 79.3 درصد کاهش یافته است. روسیه زمانی یکی از اصلی ترین کشورهای اعزام کننده توریست به ترکیه محسوب می شد، اما بعد از ماجرای ساقط شدن جنگنده روسی توسط ارتش ترکیه، تعداد گردشگران روسی عازم ترکیه به دشت کاهش یافته است.

ورود گردشگران کشورهای دیگر به ترکیه نیز از نگرانی های امنیتی متاثر شده است. ترکیه در ماه های اخیر صحنه حملات تروریستی ای بوده است که دولت ترکیه داعش و شبه نظامیان کرد را مسئول آنها می داند.

سفارت آمریکا در استانبول در ماه آوریل درباره وجود تهدیدات جدی موجود در مناطق توریستی در استانبول و شهر ساحلی آنتالیا هشدار داد.

تعداد گردشگران آلمانی که بیشترین میزان گردشگران خارجی ورودی به ترکیه را به خود اختصاص می دهند، 35 درصد کاهش یافت و انگلیسی ها نیز بیش از 24 درصد کمتر به ترکیه سفر کرده اند.

این در حالی است که تعداد سفر گردشگران ایرانی و سعودی به ترکیه به ترتیب 1.5 و 1.8 درصد افزایش داشته، اما این افزایش جزئی در مقایسه با رشد بالای سفر گردشگران ایران و سعودی عازم ترکیه در سال گذشته ناچیز محسوب می شود.

ارسال نظرات