خطیب برجسته كشور در نوشهر:

مازندران در دفاع از حریم آل الله هم خوش درخشید / شهدای مدافع حرم،شهدای نسل چهارم انقلاب

خطیب برجسته كشور گفت: مازندران در دفاع از حریم آل الله سربلند است و یلان این استان تنها در كشتی پهلوان نیستند بلکه در همه جا گل کاشته و خوش می درخشند.
کد خبر: ۸۶۸۴۸۳۳
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،حجت الاسلام "علی سرلک" در مراسم گرامیداشت شهدای دانش آموختگان دانشگاه علمی کاربردی نوشهر، "علی جمشیدی و اسماعیل خانزاده " با اشاره به اینكه برای انسانها دو جریان در دنیا وجود دارد، اظهار كرد: یك جریان این باور كه خداوند انسان را برای ماموریتی فرستاده است و جاذبه های دنیا او را از مقصدی كه دارد منصرف نمی كند.

وی افزود: جریان دیگر مقابل این جریان قرار دارد و آدم هایی هستند که به این دنیا چسبیده اند و چراغ قرمز گناه که همان انصراف از پاسخ به دعوت خدا است برای این دسته روشن است.

مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینكه کسی که معصیت می کند عملا با خدا مخالفت می کند، تصریح كرد: انسان زمانی که به گناه میل پیدا می کند یعنی رغبتی نسبت به انتخاب خدا ندارد و به جاذبه های سرابی و حبابی روی می آورد.

سر لك از شهدای مدافعان حرم به عنوان شهدای نسل چهارم یاد كرد و گفت: شهدا كه پیرو امام و رهبری بودند بزرگترین سرمایه های انقلاب اسلامی هستند.

وی خاطر نشان كرد: دستاوردهای انقلاب تنها پروژه های عمرانی نیست، بلکه انسان های کاملی مثل شهدا هستند كه همه را شیفته خود کردند.

خطیب برجسته كشوری در ادامه با اشاره به اینكه شهدا دعوتی که از حنجره امام اعلام شد را باطراوت کردند و به باور رساندند، یادآور شد: شهدا برای ما که چشم و دلمان کور است دعوت را باورپذیر کردند تا بفهمیم به سمت خدا رفتن چقدر جذاب و جالب است.

سر لك در مورد خصوصیات شهدای چهار نسل گفت: نسل اول شهدای انقلاب اسلامی كسانی بودند كه در جریان راهپیمایی ها و شکنجه گاهها به شهادت رسیدند و نسل دوم نیز همان شهدای دفاع مقدس هستند که با دست خالی جلو رفتند و در مقابل خیانت بنی صدرها ایستادند.

وی ادامه داد: نسل سوم شهدای میهن شهدای گمنامی هستند كه بعد از جنگ پاره های استخوان آنها بعد از سالها پیدا شد و هنوز هم ادامه دارد و نسل چهارم شهدا نیز شهدای مدافع حرم هستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه هنر و مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینكه شهدا به آنچه که باید برسند رسیدند، ابراز كرد: حرف شهدا این بود که زینب(س) دوبار اسیر نشود و حرف باطن این است که نگذاریم کسی راه زینب(س) را خراب کند.

سر لك با تاكید بر اینكه برخی از مردم و مسئولان بیشتر پای حرف های امام بایستند، گفت: مازندران در دفاع از  حریم آل الله سربلند است و یلان این استان تنها در كشتی پهلوان نیستند بلکه در همه جا گل کاشته و خوش می درخشند.

به گزارش ایسنا، این مراسم با همكاری دانشگاه علمی كاربردی و سپاه ناحیه نوشهر برگزار شد و در پایان نیز به خانواده دو شهید والا مقام مدافع حرم " علی جمشیدی و اسماعیل خانزاده" لوح سپاس و هدایایی اهدا شد.


انتهای پیام/


ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار